Vlogbureau LEF Media sluit zich aan bij the HERD

15-07-2022 (14:51) - Bureaus

Het vlogbureau LEF Media sluit zich aan bij the HERD, een collectief van kleine bureau. Een keuze die LEF Media oprichtster Lieke van der Plas 1 jaar geleden niet zag aankomen.
 
Sinds 4 jaar timmert LEF stevig aan de weg en krijgt het steeds meer organisaties enthousiast over vloggen en storytelling. Deze weg doorzetten, volledig alles in eigen handen houden en alles 100% zelf verder uitbouwen. Dat was het gevoel dat bij LEF Media heerste.
 
“We hebben een unieke propositie en er was altijd al een mooie groei, dus de noodzaak voor een aansluiting of investering was er niet”, aldus oprichtster Lieke van der Plas, in 2021 nog genomineerd voor Rotterdamse zakenvrouw van het jaar. Nu ziet ze juist grote kansen om haar bureau nog sterker te maken, juist door een aansluiting.
 
“Wij zijn heel sterk en gedreven binnen onze expertise, maar onze klanten hebben vaak een bredere vraag. Wij maken toffe content, maar die presteert veel beter als er sterke campagnes omheen zijn bedacht. Dat is iets wat we eerst niet konden aanbieden, maar door deze samenwerking juist nu wel”
 
Fabian de Jong, oprichter van the HERD is ook erg blij met de aansluiting: “Naast de verbreding in diensten die we nu bij klanten kunnen aanbieden zien we ook een hele mooie culturele match. We denken hetzelfde over de markt, maar ook over samenwerking. De andere bureaus kunnen veel leren van LEF, maar op hun beurt ook weer helpen met slimme verbeteringen binnen LEF.”
 
De Jong ziet de bureaumarkt in een razend tempo veranderen. “Veel bureaus richten zich op een niche en aan de andere kant ontstaan grote agencies door hun buy-and-built strategieën. Wij willen een plek creëren waar je het leuke en persoonlijke van een klein bureau kan combineren met brede expertises.”
 

Media

Marketing

Economisch