Vrijheid centraal in campagne Movir

14-04-2009 (10:30) - Bureaus

Onder de naam ‘een vrij beroep een zeker bestaan’ start arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Movir haar nieuwe communicatiecampagne. Sleutelwoord en centrale belofte is ‘vrijheid’. De nieuwe campagne is vertaald in een kleurrijke communicatielijn die terug te vinden is in alle instrumenten uit de communicatiemix.

Onzekerheid
Centraal in de nieuwe communicatie staat de perceptie van de eindklanten van Movir. Steeds meer medici en zakelijke professionals hebben enerzijds behoefte aan vrijheid (een vrij bestaan), maar ervaren ook (financiële) onzekerheid. De huidige economische ontwikkelingen versterken deze behoefte alleen maar. Juist in deze tegenstrijdigheid speelt Movir een cruciale rol door financiële zekerheid te bieden wanneer werken (tijdelijk) onmogelijk is door ziekte of een ongeval.

‘Deze zekerheid is onze instrumentele waarde’, aldus senior communicatiemanager Bas Jongeling. Hij is verantwoordelijk voor de nieuwe campagne. ‘Hieraan koppelt Movir de voorwaarde ‘maatwerk’. Zowel in de samenstelling van onze arbeidsongeschiktheidsverzekering als in het bieden van hele gerichte en individuele preventie en re-integratie. Hierdoor bieden we onze klanten zoveel mogelijk vrijheid. Vrijheid om een product te kiezen dat helemaal aansluit bij hun wensen en situatie. Maar ook de vrijheid om tijdelijk met sabbatical te gaan of een opleiding te volgen. Of de vrijheid om eens te sparren met een counselor over werk- of privégerelateerde zaken. Kortom, Movir biedt ultieme vrijheid als meerwaarde. Een aspect dat hoog wordt gewaardeerd door onze klanten.’

Deze centrale gedachte is in samenwerking met reclamebureau Heldergroen vertaald in een compleet nieuwe range communicatiemiddelen. Print en banners zijn de komende maanden te zien in vakbladen en doelgroepgerichte portals. Daarnaast is de campagne doorgevoerd in de nieuwe brochures, zowel voor medici en zakelijke professionals als verzekeringsadviseurs, evenals in het relatiemagazine M4 voor verzekeringsadviseurs. Voor events en bijeenkomsten zijn nieuwe roll-ups ontwikkeld. Binnenkort volgt ook de beursstand.

 


Media

Marketing

Economisch