Woedend! vindt in Seema Sharma nieuwe partner en executive creative director

15-04-2024 (12:06) - Bureaus

Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Woedend! slaat hiermee tevens een nieuwe weg in. The New Creatives – waarin mens en tech samenwerken om vurige ideeën te maken met een human heart.

De toevoeging is geïnspireerd op Sharma’s boek ‘The New Creatives’, waarin ze (in dialoog met AI) de impact van artificial intelligence op menselijke creativiteit heeft onderzocht. Het boek wordt momenteel wereldwijd uitgerold.

Thuiskomen

Afgelopen jaren was Sharma creative director en MT-lid bij Edelman Amsterdam, waar ze onder meer verantwoordelijk is geweest voor het opbouwen van de creatieve afdeling van het bureau. Seema: “Om terug te keren naar Woedend!, waar ik kennismaakte met de synergie tussen creatie en innovatie en nu zoveel jaar later als partner weer onderdeel van kan zijn, voelt echt als thuiskomen. Tegelijkertijd besef ik hoe bijzonder het is wat we hier doen, hoe AI wordt omarmd én uitgedaagd. Daarnaast zijn de samenwerkingen en relaties met klanten heel sterk. Ik kijk ernaar uit om dit met het Woedend! team verder uit te bouwen.”

Nieuwe propositie

Achter de schermen heeft Woedend! samen met Sharma gewerkt aan een nieuwe propositie. Lennart Driessen, Creative Director: “Juist nu in deze tech-revolutie worden onze éigen menselijke principes (the fire, zoals wij het noemen), maar ook de waarde de mens, steeds belangrijker. In al ons werk willen we dit nóg meer naar voren laten komen. We zetten maximaal in op de creatieve mogelijkheden van new tech, maar dan met een kloppend sociaal maatschappelijk hart. Die combinatie vormt the new creatives.”

Het van oorsprong digital bureau bestaat al 24 jaar, is al die tijd onafhankelijk gebleven, en heeft een breed aantal klanten binnengehaald, waaronder Kingspan, Abbot, Amsterdam AI, ATAG Benelux, Gemeente Amsterdam, Kies MBO Techniek, Mepal, en onlangs Samsung Climate Solutions Europe. Paul Woltering, Strategy Director & partner: “We zien een enorme toename in health, maar ook tech-merken die bij ons aankloppen, dat heeft te maken met onze tech-oorsprong die klanten herkennen, maar ook allerlei uitdagingen die een tech-gedreven wereld met zich meebrengt. De komst van Seema en haar liefde voor tech gaat ervoor zorgen dat we dit verder kunnen uitbouwen.”

Woedend! The New Creatives viert de nieuwe positionering door organisaties en merken uit te nodigen voor exclusieve firestarter-sessies. In de vurige workshop kunnen marketingspecialisten, brand managers en communicatieprofessionals van merken in een vrijblijvende privésessie sparren over nieuwe vormen van samenwerking met tech. Woedend! The New Creatives belooft in deze sessie een ‘humanly honest’ advies op het gebied van externe én interne communicatie.

 


Media

Marketing

Economisch