WTC bundelt krachten met twee nieuwe bureaus

WTC bundelt krachten met twee nieuwe bureaus

04-12-2025 (11:33) - Bureaus

Na een uitgebreid pitchtraject heeft World Trade Center Amsterdam the brand department gekozen als nieuw marketing- en communicatiebureau en Omelette du Fromage als digital agency. Samen zullen zij de merkcommunicatie van WTC Amsterdam verder vormgeven en activeren.

De nieuwe merkpositionering 'Welcome to Change', ontwikkeld door The Stone Twins, vormt de basis voor alle communicatie. The brand department werkte deze richting uit tot een brand story, brand movie en een concept voor de brand launch, die zij eveneens produceerden. Omelette du Fromage ontwikkelde een nieuwe website en contentstrategie die de nieuwe branding online zichtbaar maken en de juiste doelgroep aantrekken. Dit werd allemaal gelanceerd tijdens het 40-urige festival '40hrs' - Welcome to Change.

Nieuwe energie

Het 40hrs Festival werd georganiseerd ter ere van het 40-jarig bestaan van WTC Amsterdam en vormde het podium voor de merklancering. Tijdens het festival konden bezoekers onder andere deelnemen aan talks, deep dives en workshops rond Finance, Impact en Tech, die de nieuwe visie van WTC Amsterdam illustreren. 

"Onze grote uitdaging is het kantelen van de merkperceptie: weg van het traditionele zakencentrum, naar een plek waar verandering begint. ‘Welcome to Change’ is niet zomaar een pay-off, maar een uitnodiging tot een andere manier van werken en vooruitkijken. Die nieuwe energie moet je voelen in elke ontmoeting met het merk en in iedere steen van het gebouw. Alles moet kloppen", vertelt Josine Hendriksen, eigenaar the brand department.

Credits:

Merk: World Trade Center Amsterdam
Merkpositionering: The Stone Twins
Marketingcommunicatie: the brand department
Digital: Omelette du Fromage
Regie brand movie: Pim Havinga
Productie brand movie: Bas van den Elzen
Copy: Ilona van de Laarschot
Event creatie: Claartje Bakker

Bekijk hier de brand movie: 

 


Media

Marketing

Economisch