Xenos verlengt samenwerking met Flik Flak als TikTok-partner met een jaar
Winkelketen Xenos en Flik Flak, de TikTok agency uit Amsterdam, gaan een jaar langer met elkaar door. De samenwerking startte in 2023 en gaat met de net gezette handtekeningen minstens een jaar door.
Paulo Bruns, commercieel directeur bij Flik Flak: “TikTok sluit perfect aan bij waar Xenos voor staat: buitengewoon anders."
Xenos, in 1973 begonnen als kruideniersformule, speelt met de expertise van Flik Flak in op de kracht van TikTok. De tijd van ‘TikTokdansjes’ is voorbij en als ‘traditioneel’ Nederlands merk is TikTok cruciaal om relevant te blijven bij nieuwe doelgroepen. Ze weten dat ze als grote winkelketen actief moeten zijn op de kanalen die er toe doen. "Met meer dan 6 miljoen TikTok gebruikers, waaronder jong en oud, kan je niet meer om het platform heen.” voegt Paulo toe. Het is ideaal gereedschap om een community op te bouwen en verbinding te zoeken met de (nieuwe) doelgroep. Met succes. Sinds Xenos en Flik Flak samenwerken groeit het aantal organische impressies met ruim 90%.
"Dankzij Flik Flak is onze TikTok strategie 180 graden gedraaid (In a good way!). Xenos staat voor ‘gezellig anders’ en dit is iets wat nu echt terug te zien is in de video’s. We vinden het belangrijk om onze merkidentiteit uit te stralen op het platform, maar tegelijkertijd wil je natuurlijk ook meegaan in de communicatiestijl van de TikTok doelgroep. Denk hierbij aan het inspelen van trends zoals de Gnome trend en natuurlijk B&B Vol Liefde. Flik Flak heeft ons geholpen om ‘Buitengewoon anders’ te zijn op TikTok, maar toch mee te gaan in onderwerpen die de TikTok doelgroep aanspreekt. Dit is voor ons de reden om aankomend jaar onze samenwerking weer voort te zetten. Op naar nog veel ‘ongewone’ video’s!" Aldus Marieke Geerts, Social Media Marketeer bij Xenos.