Young Ones Media transformeert tot Sofi waar social en impact samengaan

Young Ones Media transformeert tot Sofi waar social en impact samengaan

14-10-2025 (10:43) - Bureaus

Young Ones Media ondergaat een rebranding. Het marktetingbureau gaat voortaan door het leven als Sofi en positioneert zich nadrukkelijker als een agency waar social en impact hand in hand gaan.

Young Ones Media was al een social-first partner voor missiegedreven merken en campagnes. De energie die het team van deze projecten haalde, was voor founder en MD Sander Timmermans de aanleiding om met een rebranding nog sterker op die richting te focussen:

"Tijdens een campagne met MIND over mentale gezondheid bereikten we miljoenen jongvolwassenen en hielpen er duizenden actief mee. Dit deed me beseffen hoe krachtig social media kan zijn om maatschappelijke thema’s op een impactvolle manier onder de aandacht te brengen en verandering daadwerkelijk in gang te zetten."

Feed > Website

Timmermans benadrukt ook de noodzaak van deze aanpak: "Social verandert razendsnel. De mogelijkheden om doelgroepen precies te targeten worden kleiner, waardoor strategie, creatieve formats en sterke verhalen het verschil maken. Aandacht zit in de feed, niet op je website. Wie maatschappelijke thema’s dichtbij wil brengen, heeft een social-first aanpak nodig."

De werkwijze van het voormalige Young Ones Media bleef niet onopgemerkt. Zo won afgelopen jaar een Esprix Award (‘Business for Good’), een YouTube Works Award (‘Changemakers’) en een Best Social Award (‘Beste Nieuwkomer’).


Media

Marketing

Economisch