Yvette Belt-Beekman ruilt KPN in voor Alfred

Yvette Belt-Beekman ruilt KPN in voor Alfred

15-11-2022 (08:36) - Bureaus

Yvette Belt-Beekman wordt per 1 januari Managing Director van Alfred. Ze komt van KPN, waar ze VP Brand, Marketingcommunicatie en Sponsorships wordt. Dit jaar eindigde ze op de eerste plaats in de Marketing 100, de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse wereld van marketing en media. Eddy Salfischberger, de huidige MD, wordt Managing Director van Alfreds label Freddy, voor digitaal en activatie. Daarnaast wordt Salfischberger eindverantwoordelijk voor de groep.

Belt-Beekman werkte ruim 13 jaar bij KPN. In die periode was ze als Manager Marketing Communicatie Telfort medeverantwoordelijk voor de veelvuldig bekroonde campagne met Hans de ex-miljonair. Later werd ze verantwoordelijk voor de merken Hi en KPN, waarvoor ze onder meer de ‘Voel je Vrij’ campagne ontwikkelde en de huidige campagne met Louis de kat. Vóór haar tijd bij KPN werkte Belt-Beekman ook in de bureauwereld: na haar studie Communicatiewetenschap aan de UvA werkte ze onder meer bij Kern, Habbema & Yap (nu Publicis Dialogue) en Euro RSCG.

Taken verdelen

Belt-Beekman zal toetreden tot het managementteam van Alfred, dat verder bestaat uit CEO Eddy Salfischberger, Head of Strategy Edward van de Ridder en de drie Executive Creative Directors van het bureau: Jorn Kruijsen, Rogier Mahieu en Jeroen van de Sande. “Met haar komst kunnen we Alfred opnieuw de focus gaan geven die het verdient”, zegt Salfischberger. “Het bureau is de afgelopen jaren snel gegroeid. Hierdoor werd ik opgeslokt door dagelijkse zaken en bleef er steeds minder tijd over om met de toekomst en de strategie van Alfred bezig te zijn. Bovendien willen we ons nog meer gaan richten op digitaal en activerend werk met ons label Freddy, waar ik nu ruimte voor krijg. Het werd tijd om de taken te verdelen.”

Core propositie

Door de taakverdeling kan Belt-Beekman zich volledig gaan focussen op de core propositie van Alfred: het ontwikkelen van grote, onderscheidende ideeën voor reclamecampagnes die gericht zijn op het grote publiek – of zoals Alfred het noemt: ‘de Happy Many’. Belt-Beekman: “Met deze stap keer ik terug naar waar mijn liefde voor het vak is ontstaan: het reclamebureau. Maar ik neem deze keer wat extra’s mee. Door mijn ervaring aan klantzijde, weet ik nu hoe bureau en klant elkaar op zo’n manier kunnen versterken dat het bureau echt een verlengstuk van je organisatie wordt.” Over haar keuze voor Alfred: “Het voelt echt als een cadeautje, deze stap. Ik volgde Alfred al jaren. Het is een bijzonder sterk bureau met enthousiaste mensen, schitterende merken en vooral: leuk werk.”

Liefde voor het vak

De keuze voor Belt-Beekman is voor Alfred met name gedreven door haar liefde voor het vak. Executive Creative Director Jeroen van de Sande: “Yvette houdt echt van reclame, net als Alfred. En dan vooral die van het soort dat we bij Alfred zo graag maken: de reclame die mensen vermaakt, die grote groepen bereikt en in beweging zet. De ex-miljonair van Telfort is daar natuurlijk een goed voorbeeld van, maar Yvette heeft ook bewezen dat ze innovatieve ideeën als de Pride Stream en ‘Evert 45’ tot leven kan brengen en door een grote organisatie als KPN kan loodsen. Dat zegt iets over haar liefde voor het vak én haar vermogen om mensen samen te brengen. En daarnaast is het ook nog eens een ongelofelijk leuke vrouw, die hier heel goed past. We kijken enorm uit naar haar komst.”

 


Media

Marketing

Economisch