Autodrop wil weer in beeld komen met absurde campagne

08-06-2023 (07:00) - Campagnes

Voor hun klant Autodrop heeft The Family Amsterdam een nieuwe campagne ontwikkeld waarin een absurde wereld wordt gecreëerd. 

De agency brengt de bijzondere wereld van Autodrop tot leven in de nieuwe campagne bestaande uit drie korte commercials.

Rebels merk

Myrthe van den Elsen, Brandmanager Autodrop: “Autodrop is van oudsher een wat rebels merk. Het is een vreemde eend in de bijt, zowel in vorm en smaak, als in communicatie. We zien dat de categorie steeds serieuzer wordt, terwijl snoep een van de weinige dingen is die compleet betekenisloos en absurd kan zijn. Door de grenzen van de snoepcategorie op te zoeken, brengen we een beetje lucht en relativering.”

Motor moet weer ronken

Autodrop wil na een aantal jaren afwezigheid weer meer in beeld komen. In de woorden van Joost van de Sande, Marketing Manager Autodrop: “De motor moet weer ronken.” Naast absurditeit, wordt de pay off “Altijd weer die Autodrop, Absurd lekker” nieuw leven in geblazen. Menno Schipper, namens The Family: “Behalve dat Autodrop weer gezien moet worden, willen we ook de merkherkenning omhoog helpen. Daarom hebben we in plaats van één lange commercial gekozen voor een drietal korte commercials die door herkenbare en vertrouwde elementen onmiskenbaar Autodrop zijn en waarin absurde humor centraal staat. En omdat we steeds in of om de auto zitten, koppelen mensen die commercial sneller aan het merk.”

De campagne wordt de komende jaren verder uitgebouwd. Naast de commercials, die vanaf 7 juni op tv en online te zien zijn, wordt de campagne ook uitgerold via social.

Credits

Creative Agency: The Family Amsterdam
Production company: HazazaH
Director: Rob Lücker
DOP: Joris Kerbosch
Producer: Monique Janse, Kaylee Hovemann
Offline edit: Gert-Willem Visser
Grading: The Compound – Tim van Paassen
Composit: The Compound - Tim van Paassen – Koen van Someren Greve – Golan van der Bend – Lennard Klaaijsen
Online montage – Mathijs Baltus
Post producer: The Compound – Anne à Campo
Geluidstudio: Public Audio – Joep Meijburg