
Balzy start campagne vanuit het Grote Schaamhaaronderzoek
Balzy, het groomingmerk, start een nieuwe social-first campagne, die volledig is gebaseerd op inzichten uit het Grote Schaamhaaronderzoek. Balzy heeft samen met het onderzoeksbureau Factsnapp het onderzoek uitgevoerd onder ruim 500 Nederlandse mannen en vrouwen. De conclusie: persoonlijke verzorging beneden speelt een grotere rol in aantrekkelijkheid en zelfvertrouwen dan veel mannen denken.
Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de vrouwen de voorkeur geeft aan een getrimde of geschoren partner, terwijl 30 procent van de mannen zelf ervaart dat dit verschil maakt in hun seksleven. Tegelijkertijd benoemt 56% van de mannen vaker te zullen scheren als dit daadwerkelijk verschil maakt op hun seksleven of aantrekkelijkheid. Voglens Balzy laat dit precies zien dat communicatie het verschil kan maken.
Geen ruimte voor taboes
Deze onderzoekresultaten worden vertaald naar online content materiaal, met nadruk op herkenning en normalisering. Er ligt geen focus op productpush maar op context rondom het onderwerp. "De cijfers laten zien dat de bereidheid er al is," vertelt Nathan Harlaar, Balzy-oprichter. "Wat ontbreekt, is bevestiging en framing. Daarom gebruiken we onderzoek niet als bijlage, maar als vertrekpunt voor onze content".
Het Grote Schaamhaaronderzoek laat geen ruimte voor taboes, maar ook geen overdreven claims. Verzorging is geen garantie voor een beter seksleven, maar wel een onderschatte factor. De campagne wordt uitgerold via Instagram, TikTok en Youtube Shorts, aangevuld met doorvertaling naar owned kanalen. Balzy kiest bewust voor de social-first distributie, omdat daar het gesprek over zelfbeeld, verzorging en mannelijkheid al plaatsvindt.