Lidl opent pop-up restaurant voor het goede doel

Lidl opent pop-up restaurant voor het goede doel

17-12-2025 (13:46) - Marketing

In aanloop naar de feestdagen opende Lidl het pop-up restaurant 'Le Deux' in hartje Amsterdam. Gasten gingen van een exclusief high-end diner uit, maar werden getrakeerd op gerechten die volledig waren bereid met producten van Lidl Deluxe. Vanwege grote belangstelling heeft de supermarkt besloten het aantal beschikbare plekken op te hogen. 

De benaming 'Le deux' verwijst naar het Deluxe-assortiment van Lidl. In de pop-up werken influencer en kookboekauteur Tobias Camman en sterrenchef Niven Kunz smaen om te laten zien dat een kerstdiner met betaalbare ingrediënten kan worden bereid. De boodschap is dat kerst toegankelijk moet zijn voor iedereen, ongeacht het budget. 

Dineren voor het goede doel

Afgelopen maandag was Kim Feenstra tijdens de avond aanwezig. Zij verscheen na het hoofdgerecht in een jurk gemaakt van Lidl Deluxe zalmsoep en deelde haar persoonlijke ervaring over opgroeien in armoede. Hiermee onderstreepte zij de kern van de actie: samen genieten, delen en iets goeds doen voor een ander, zeker tijdens de feestdagen.

Lidl koppelt dit initiatief voor het zesde jaar op rij aan het Jeugdeducatiefonds (JEF). Gastten kunnen in het restaurant via een QR-code een donatie doen. De opbrengst gaat naar het JEF, om de ontwikkelingskansen van kinderen in armoede te vergroten. Klanten kunnen de hele maand hun statiegeld doneren aan dit doel. Daarnaast doneert de supermarkt per verkocht feeststol één euro aan het Jeugdeducatiefonds. 

Aanmelden

De belangstellingen in het pop-up restaurant overtrof de verwachten. Daarom heeft Lidl besloten om de beschikbare plekken op te hogen. Vanwege grote animo krijgen geïnteresseerden via een loting de kans om in het pop-up restaurant te dineren. 

Het restaurant is tot 19 december geopend en reserveren kan hier. 

 


Bureaus

Media

Economisch