Chiquita maakt debuut als een van de eerste bananenmerken op Milan Design Week
Chiquita neemt als een van de eerste bananenmerken ooit deel aan de Milan Design Week. Deze week staat wereldwijd bekend als het hoogtepunt van industrieel design en meubilair en biedt merken de gelegenheid om hun nieuwste creaties en visies te laten zien.
In het Chiquita House kunnen bezoekers de recente “Pop by Nature”-campagne bezichtigen van Chiquita en Romero Britto, een Braziliaanse neo-popschilder, beeldhouwer, zeefdrukkunstenaar en de oprichter van de “Happy Art Movement”.
Het Chiquita House bestaat uit verschillende kamers, allemaal gewijd aan de Chiquita banaan. Elke kamer biedt een interactieve ervaring, zoals een zwembad vol bananen, unieke fotomogelijkheden en een kamer waar je de muren kan versieren en zo een bijdrage levert aan een groot collectief kunstwerk. Het hele huis is geïnspireerd op de kunst van Romero Britto en weerspiegelt de waarden en missie van Chiquita om vreugdevolle momenten te koesteren en delen. Britto maakte speciaal voor deze campagne verschillende kunstwerken die de Chiquita bananen in al hun glorie laten zien, verspreid over het huis.
Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux bij Chiquita. “Het is geweldig om samen te werken met een kunstenaar als Romero Britto, wiens creatieve stijl perfect aansluit bij Chiquita. We kijken ernaar uit om deze ervaring te delen met bezoekers van over de hele wereld.”
Bezoekers kunnen van 15 tot 21 april het Chiquita House gratis bezoeken te Via San Marco 22 in Milaan.