De Volksbank onderstreept sociaal gezicht in campagne

14-09-2023 (12:44) - Campagnes

Op maandag 18 september a.s. komt de Volksbank met een nieuwe landelijke campagne. Het moederbedrijf van vier banken (SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen) wil met de campagne laten zien dat zij oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving en de handen ineenslaat om bij te dragen aan oplossingen.

En hoewel ieder merk een andere maatschappelijke focus heeft, delen de banken kennis, expertise en daadkracht met hetzelfde doel: Nederland beter maken. Daarbij gelooft de Volksbank in de kracht van de optelsom, hoe meer mensen geholpen worden, hoe groter de maatschappelijke impact.

Actuele financiële problemen

In de campagne vertellen gewone mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto (pay-off) ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en voortdurend aan oplossingen te werken waar mensen echt iets aan hebben.

Oplossingen

Zo realiseert de bank gelijkere kansen op de woningmarkt door het bieden van oplossingen voor duurhuurders die de overstap naar een koopwoning willen maken. En worden mensen op meerdere manieren geholpen hun financiën op orde te krijgen. Sinds 2013 is er het gratis lespakket Eurowijs van de Volksbank, waarmee al 1,5 miljoen schoolkinderen hebben geleerd hoe ze slimmer kunnen omgaan met (digitaal) geld. En in tegenstelling tot de trend van het digitaliseren van contactmomenten, houdt de Volksbank juist een uitgebreid netwerk open van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank. Daar kunnen hun klanten dagelijks terecht met hun vragen.

Voor alle Nederlanders

"Met de campagne laten we zien dat de Volksbank verder kijkt dan haar eigen belang en dat we een bank zijn voor alle Nederlanders. Met onze vier bankmerken werken we elke dag aan oplossingen om pijnpunten bij mensen weg te nemen. Dat doen we door de handen ineen te slaan kennis en expertise te delen. Op die manier willen we helpen positieve maatschappelijke veranderingen voor mensen in gang te zetten en Nederland een stukje beter te maken”, aldus Marijne Joosten, Manager Corporate Marketing bij de Volksbank. Net als in de vorige campagnes is er weer een rol weggelegd voor het blauwe bankje. De bank staat symbool voor een plek waar iedereen op kan plaatsnemen en die verbindt. Jong en oud. Rijk en arm. Net als de Volksbank zelf.