
Eerste 'Even Apeldoorn bellen'-campagne door TBWA\NEBOKO
Centraal Beheer lanceert de 63e 'Even Apeldoorn bellen'-campagne, voor het eerst gemaakt door TBWA\NEBOKO. In de commercial zien we een backpackende Gijs, wiens portemonnee en telefoon is gestolen. Als hij vanuit de gevangenis zijn ouders probeert te bereiken voor geld, zien zij hem aan als scammer.
Centraal Beheer, onderdeel van Achmea, hoopt Nederland weer een flinke glimlach te bezorgen met de nieuwe reclame 'Scammers'. "Heel Nederland kent ons van ‘Even Apeldoorn bellen’. De slogan is niet voor niks een begrip in de Dikke Van Dale en een dagelijks gebruikte hashtag op social media", licht Marteyn Roose, directievoorzitter van Centraal Beheer toe.
"De slogan staat symbool voor direct en menselijk contact. Dat is na 40 jaar nog net zo relevant. Zeker in dit digitale tijdperk. De uitdagingen en vraagstukken van de maatschappij veranderen, maar de kern van ons werk blijft hetzelfde. Je bent slechts één belletje, appje, chatje van ons verwijderd. En je telefoon zit tegenwoordig altijd in je broekzak, tenminste meestal…"
Eerste keer door TBWA\NEBOKO
Dit is de eerste campagne van reclamebureau TBWA\NEBOKO, die na 37 jaar het stokje overnam van DDB. Pieter van der Krol, manager merk & marketingcommunicatie bij Centraal Beheer, blikt trots terug op de productie van de nieuwe campagne: "Ik vind dat we erin geslaagd zijn om een geïntegreerde campagne neer te zetten die inspringt op de actualiteit." Hij is vooral tevreden op de komedie-timing, perfect uitgevoerd door regisseur en acteur.
Het idee achter ‘Scammers’ is gebaseerd op een inzicht dat werd aangedragen door een van de jongste teams van TBWA\NEBOKO, rondom het fenomeen scam-berichten. "Het resultaat is een campagne die helemaal thuishoort in de iconische 'Even Apeldoorn bellen'-reeks, herkenbaar én met een verrassend actueel thema dat toewerkt naar het onvermijdelijke oeps-moment."
Thaise zanger
Fun fact: tijdens de opnames is ter plekke muziek met een Thaise zanger opgenomen. "Het idee ontstond spontaan tijdens de shoot en de volgende dag zaten we al in de studio. Dit soort creativiteit kenmerkt de werkwijze van TBWA\NEBOKO", vervolgt de Van der Krol.
De geïntegreerde campagne van Centraal Beheer is vanaf 23 mei op tv en online te zien. De commercial vind je hier.
Credits
Bureau: TBWA\NEBOKO | Mediabureau: Mindshare | Social Media en online doorvertalingen: TBWA\FEED | Productiemaatschappij: Czar| Offline edit: MRTN | Sound design: MAKE | Muziek: Darius Dante | Grading: Storm | VFX & online: Storm