Flower Farm haakt in op klimaatconferentie

08-11-2021 (12:51) - Campagnes

Met de kreet ‘No more bla bla bla. Lang leve het regenwoud’, roept het palmolievrije margarinemerk The Flower Farm op tot actie om het klimaat te redden.

Om de kreet kracht bij te zetten is deze te zien op honderden digitale billboards in de Randstad. Met name in de regio Den Haag is niet aan het billboard te ontkomen. ‘We richten ons speciaal op de beslissers in de politiek. Daar willen we doordringen’, zegt Marcel van Wing, initiatiefnemer van de The Flower Farm. ‘Daarom zijn we ook op plekken rondom de Tweede Kamer goed zichtbaar.’

The Flower Farm haakt met de uiting in op de woorden van de Britse premier Boris Johnson bij opening van de klimaatconferentie, COP26 in Glasgow. Hij riep op te stoppen met praten, en in actie te komen. Het ‘No more bla, bla, bla’ zegt in een kernachtige zin dat het tijd is voor actie.
 
‘De boodschap is duidelijk. Er is genoeg gepraat. Grote en kleine daden kunnen helpen om de klimaatdoelen dichterbij te brengen. Met iets heel kleins als switchen van een margarine (das nogal klein) kan iedereen bijdragen aan iets groots als ontbossing. Met een gezin van 4 bespaar je per jaar 44 m2 plamolieplantage en daarmee regenwoud. Wie zijn brood met de palmolievrije margarine van The Flower Farm besmeert, draagt direct bij aan het tegengaan van de ontbossing en dat helpt weer de klimaatverandering tegengaan’, zegt Van Wing.
 
The Flower Farm heeft na twee jaar al meer dan 800.000 m2 palmplantage overbodig gemaakt. En dat gaat steeds sneller. De miljoen vierkante meter is in zicht. En dat alleen maar door te switchen van margarinemerk.’
Bureau achter de reclame is The Flower Farm zelf. Creatie en productie: Jorn Slotboom/Marcel van Wing.