FrieslandCampina geeft melkveehouders podium

20-09-2022 (15:48) - Campagnes

Ter gelegenheid van haar 150-jarig jubileum presenteert FrieslandCampina de korte film ‘A New Day’. Met deze film brengt het bedrijf een ode aan de vele generaties melkveehouders die FrieslandCampina hebben gemaakt tot wat het vandaag is. De film laat zien hoe ook een nieuwe generatie melkveehouders werkt aan een duurzame toekomst en zich aanpast aan een snel veranderende wereld. De film is geproduceerd door 1Camera.

Hein Schumacher, CEO FrieslandCampina: “We zijn ontzettend trots op onze leden en onze coöperatieve geschiedenis. Al meer dan 150 jaar hebben onze leden-melkveehouders zich steeds weer weten aan te passen aan wat de markt en de omgeving van hen vragen. Door in te spelen op de verschillende behoeften en altijd te blijven vernieuwen, hebben ze zich ontwikkeld tot zeer innovatieve boeren. Ik heb daarbij veel bewondering voor de nieuwe generatie boeren, die met veel inzet, passie en vastberadenheid verder bouwt aan een duurzame toekomst voor de melkveehouderij. Juist in deze tijd van onzekerheid en spanning. Deze film is onze ode aan alle melkveehouders, jong en oud.”
 

Over de film

De vier minuten durende film toont het verhaal van drie jonge melkveehouders, die – soms letterlijk – op reis gaan, uitdagingen trotseren, keuzes maken en er sterker uitkomen: klaar voor een nieuwe dag. De film laat zien wat er allemaal op hen afkomt in deze snel veranderende wereld. ‘A New Day’ is een vervolg op ‘The Story of Milk’, die in 2012 werd gelanceerd, ook geproduceerd door corporate cinema agency 1Camera.