Heineken campagne brengt een ode aan geluk, niet aan bier

Heineken campagne brengt een ode aan geluk, niet aan bier

02-08-2024 (08:00) - Campagnes

Heineken lanceert in het kader van Internationale Bierdag een campagne met de boodschap: vergeet het bier, het draait om het samen plezier hebben.

De boodschap is dat gezelligheid centraal staat bij Heineken, volgens de uitspraak van Freddy Heineken: “Ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid.”

Om deze merkboodschap tot leven te brengen, hebben de brouwer en LePub een campagne gemaakt die vandaag op Internationale Bierdag wordt gelanceerd. De advertentie toont hoe ‘vergeten biertjes’ op de rand van feesten, voetbalwedstrijden of samenkomsten in bars aantonen dat er goede tijden worden beleefd. Met de muziek van Debussy’s Claire de Lune op de achtergrond laat de advertentie zien dat het beste aan een biertje niet het bier zelf is.

Vijanden van socialisatie

Heineken wil de 'vijanden van socialisatie' aan te pakken. Eerder dit jaar lanceerde het merk ‘The Boring Phone’, een telefoon zonder toegang tot internet, social media of andere apps, om mensen te helpen ontdekken dat er meer is in hun sociale leven wanneer er minder op hun telefoon is, aangezien onderzoek aantoont dat 90% van de mensen toegeeft gewoontegetrouw te scrollen tijdens een avondje uit. In 2022 creëerde de brouwer ‘The Closer’, een hightech flesopener die je werkapps afsluit zodra je de dop van een Heineken afhaalt.

Voor het 150-jarig jubileum creëerde Heineken een wereldwijde campagne die laat zien dat het merk niet uitmaakt hoe consumenten het drinken, noemen of spellen, zolang ze maar een goede tijd hebben.

Ode aan goede tijden

Dolf van den Brink, CEO van HEINEKEN, zegt: “Op Internationale Bierdag kunnen we echt laten zien waar het merk Heineken® voor staat - goede tijden samen! Natuurlijk vieren we ons bier, maar waar we het meest trots op zijn, is 150 jaar mensen samenbrengen, iets dat altijd centraal zal staan zolang we bier blijven brouwen. Proost!”.

Bruno Bertelli, Global CEO LePub, CCO Publicis Worldwide zegt: “De campagne is een ode aan goede tijden en geluk, allemaal vastgelegd door de lens van die ‘vergeten’ biertjes die worden achtergelaten om ruimte te geven aan de heerlijkheid van samenzijn, kwalitatieve socialisatie en vriendschappelijke momenten.”