
Heineken en LePub met Joe Jonas: 'Social off Socials'
Heineken heeft een nieuwe wereldwijde campagne gelanceerd die mensen aanmoedigt om minder tijd online door te brengen en meer aandacht te geven aan sociale contacten in het echte leven. De campagne laat op een luchtige manier zien wat er zou gebeuren als social media plots stilvalt: simpelweg omdat mensen buiten met elkaar in contact zijn.
Joe Jonas' nieuwe single
Samen met artiest Joe Jonas en bekende online creators zoals Dude with Sign en Lil Cherry toont Heineken de keerzijde van een constant online leven. In de door LePub ontwikkelede campagnefilm en bijbehorende content wordt zichtbaar hoe influencers reageren op het plotselinge gebrek aan online aandacht, en hoe zij uiteindelijk zelf kiezen voor offline momenten.
Als gezicht van Heineken’s nieuwe campagne bracht Joe Jonas zijn nieuwe single ‘Heart by Heart’ live in première tijdens een event in New York: niet online, maar in een bar. Daarmee onderstreepte hij het belang van connecties. 'I chose to debut my new song offline and in-person because it felt like the perfect time to return to what music is really about: connecting with people', aldus Joe Jonas.
Constant online
Het initiatief is gebaseerd op onderzoek waaruit blijkt dat mensen gemiddeld bijna zes uur per dag naar een scherm kijken, en dat dit kan leiden tot gevoelens van stress en sociale uitputting. Tegelijk toont het rapport dat offline samenzijn met vrienden het makkelijker maakt om los te komen van die constante digitale prikkels.
De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Le Pub, dat bekendstaat om het combineren van merkstrategie met cultureel relevante storytelling. Le Pub werkt wereldwijd voor Heineken en heeft als doel merken te positioneren op het snijvlak van creativiteit, technologie en maatschappelijke relevantie. Met deze campagne wil Heineken het gesprek openen over digitale balans en mensen op een positieve manier aanmoedigen om vaker bewust offline te gaan, juist om meer betekenisvolle momenten te kunnen ervaren.
Samen willen ze aan jongeren overbrengeren dat: 'When you get social, you get off your socials.'