Intertoys lanceert Valentijnscampagne met de Intertoys match makers

Intertoys lanceert Valentijnscampagne met de Intertoys match makers

31-01-2025 (10:15) - Campagnes

Intertoys, de grootste speelgoedspecialist en marktleider in Nederland, introduceert deze week voor het tweede jaar op rij een speelse campagne rondom Valentijnsdag. De campagne is specifiek gericht op een volwassen publiek: singles tussen de 16 en 99 jaar op zoek naar de perfecte date.

Hoe zorg je er nou voor dat je jouw date echt goed leert kennen? Al helemaal tijdens een oppervlakkig hapje of drankje, dat vraagt toch vaak om ongemakkelijke situaties en lange stiltes. Daar brengt Intertoys dit jaar verandering in met de introductie van de Intertoys match makers: de perfecte spellen en speelgoedartikelen voor een eerste date.

Uit onderzoek blijkt dat spelen stress kan verminderen in een relatie, en tijdens een eerste date kan een spel helpen om de spanning te breken. Maar bovenal: je leert elkaar pas écht goed kennen wanneer je samen een LEGO bloem in elkaar zet, moet samenwerken in een spel op de Nintendo Switch of de muziekkennis van je match uittest tijdens een potje Hitster Bingo! Een spel zegt dan ook meer dan 1000 dates.

De Intertoys match makers combineren plezier, verbinding en een originele manier om elkaar beter te leren kennen deze Valentijnsdag.

Social, OLV, TV, DOOH en in-store

De campagne roept singles massaal op om deze Valentijnsdag te kiezen voor één van de match makers van Intertoys. De social first campagne is vanaf woensdag 29 januari te zien op de social media kanalen van Intertoys, een online video campagne en zal terugkomen in alle 200 Intertoys winkels middels narrowcasting. In de winkel zijn daarnaast de match maker spellen voorzien van een label, en bij aankoop ontvangen klanten een speciale Intertoys Valentijnsdagkaart cadeau. 

Vanaf 6 februari zal de campagne te zien op TV rondom het RTL4 programma LEGO Masters en in de aanloop naar Valentijnsdag middels een landelijke digital out of home campagne rondom alle Intertoys vestigingen.

‘In onze missie om iedereen aan het spelen te krijgen zijn we altijd op zoek naar relevante inhakers. Waar we onze positie als marktleider in speelgoed onder de doelgroep 4 tot 12 jaar heel stevig hebben staan, willen we onszelf ook serieus positioneren als dé bestemming voor een (jong)volwassenpubliek. Welk moment kunnen we dan beter aangrijpen dan Valentijnsdag. En al helemaal als we kunnen helpen bij het grote ongemak dat daten heet. Met een volwaardige touch-tell-sell aanpak weten we in een korte periode een groot bereik op te bouwen en daarmee dan hopelijk ook veel succesvolle dates', zegt Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys.

De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door videobureau Vlimse, waarmee Intertoys ook in 2024 de themacampagne rondom Valentijnsdag en de meerjarige merkcampagne, “Spelen is het LEUKSTE wat er is!”, heeft ontwikkeld.

“Voor het tweede jaar mochten we een speelse inhaker creëren voor deze door clichés gedreven dag,” zegt Jeroen de Wit, oprichter van Vlimse. “In hechte co-creatie – van strategie tot productie – hebben we met een praktische aanpak een campagne neergezet die verrast én optelt bij het bestaande merkconcept “Spelen is…” Alle uitingen laten zien dat spelen – hoe oud je ook bent – verrassend goed verbindt.”