Lidl viert benoeming beste supermarkt in groente, fruit én brood in nieuwe commercial

Lidl viert benoeming beste supermarkt in groente, fruit én brood in nieuwe commercial

17-01-2025 (16:12) - Campagnes

Vanaf 20 januari lanceert Lidl een nieuwe marketingcampagne die groente, fruit én brood in de schijnwerpers zet. De campagne benadrukt de betaalbaarheid en kwaliteit van verse producten, waarmee Lidl voor de elfde keer is uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit, en nu ook in brood. Onderdeel van de campagne is een tv-commercial, waarin Lidl-medewerkers dit succes vieren. De commercial is vanaf zondag 19 januari te zien op TV.

YouGov (voorheen GfK) heeft Lidl al 11 keer uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit. En in 2024 jaar ook tot beste supermarkt in brood. Van alle Nederlandse landelijke supermarkten kwam Lidl daarbij als ‘verskampioen’ naar voren.

Laura Klaver, head of marketing bij Lidl Nederland: “Van alle supermarkten zijn wij door de consument als beste uitgeroepen, óók in brood. Je begrijpt dat we daar enorm blij van worden: dit bewijst maar weer eens dat onze producten niet alleen supergoedkoop zijn, maar ook nog eens supervers”.

Een feestje voor iedereen

“Bij feest zijn muziek en dans natuurlijk onmisbaar. Daarom hebben we een track gemaakt op de bekende muziek van Usher’s ‘Yeah’, waar je meteen op wilt dansen. Om de trots bij Lidl te versterken hebben Lidl-medewerkers een rol gekregen in de tv-commercial en verschillende online video’s,” zegt Jeroen van de Sande, creative director bij marketingbureau Alfred.

Geïntegreerde campagne

De campagne is volledig geïntegreerd in alle communicatiemiddelen. Dansende medewerkers zijn te zien in korte online video’s en social advertising. Daarnaast zien we aanbiedingen op groente, fruit en brood terug in feestelijke tag-ons, OLV’s, display advertising, folders en POS. Ook komt er een paginagrote advertentie om telers, bakkers en medewerkers te bedanken. Native advertising leidt naar een landingspagina met meer informatie over Lidl als beste supermarkt in groente, fruit én brood. 

Making-of-video: een kijkje achter de schermen

Voor wie nieuwsgierig is naar het verhaal achter de schermen, is er een making-of-video gemaakt. De video biedt een exclusieve blik op hoe de tv-commercial tot stand is gekomen.