McDonald’s pakt dagelijks uit op Giveaway Island
McDonald’s trapt het feestelijke seizoen af met de lancering van Giveaway Island, een vernieuwde adventcampagne in de McDonald’s App. Met behulp van enthousiaste crewleden worden fans uitgenodigd om optimaal te genieten van dagelijkse verrassingen, van exclusieve Deals tot gratis McDonald’s kerstballen.
De decembercampagne is voor McDonald’s fans een traditie. Sinds 2017 staat een adventkalender centraal in de campagne. De kalender in de app is van oorsprong gericht op het bieden van kortingen, maar door de jaren heen geëvolueerd tot een app first experience met naast deals ook games, activaties, gratis merchandise en fanshop releases. De doorontwikkeling werd in 2023 bekroond met een Webby voor Getaway Island.
‘Crew insiders’
Het aanbod in de app is dit jaar zó goed, dat McDonald’s medewerkers het maar moeilijk voor zichzelf weten te houden. Dit vormde het vertrekpunt om deze editie de crew centraal te stellen in de campagne ter promotie van Giveaway Island en hen primeurs te laten delen. De ‘crew insiders’ verklappen deze campagne op verschillende manieren wat er dagelijks te beleven of scoren valt.
Stijn Mentrop, CMO van McDonald’s Nederland: ‘Giveaway Island is een fan-first event bij uitstek. En omdat we al jaren bouwen aan dit digitale decemberplatform zien zowel wij als onze fans enorm uit naar wat er nu weer virtueel te beleven is. Dit jaar gaan we erop en erover met een toffe immersive ervaring en de Big Mac voor maar 1 euro op 26 november.’
Credits
Merk: McDonald’s
Creatief bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Social: Blauw Gras
Media: OMD
PR: Booij Agency
Data & Analytics: Databay
Videoproductie: MAKE, Studio Studio
App productie: MAKE, Robot Kittens, Studio Nori