
Menselijke maat centraal in nieuwe campagne Menzis en N=5
Net als CZ lanceert zorgverzekeraar Menzis een campagne waarin de menselijke maat centraal staat. In de campagne, ontwikkeld door N=5, staan gezondheidsuitdagingen waar mensen in hun dagelijkse leven mee te maken hebben. En hoe de zorgverzekeraar juist op die momenten daarbij kan helpen.
Menzis wil benadrukken dat je op hen kan rekenen in situaties waar zorg nodig is. De verzekeraar laat daarom opnieuw zien waar het merk voor staat: er zijn voor mensen, met een goede zorgverzekering. "We willen jouw steun en toeverlaat zijn", vertelt Carolien Bos, Directeur Klant & Markt bij Menzis. "Iemand die helpt en met je meedenkt op moeilijke momenten."
Alledaagse gesprekken
De commercials laten alledaagse gesprekken zien over uiteenlopende gezondheidsuitdagingen, van rugpijn tot werkstress. Deze persoonlijke verhalen zijn vastgelegd door onder andere Johan Kramer, die eerder al de introductie van Menzis ontwikkelde samen met N=5. In out-of-home wordt de campagne uitgebreid met meer momenten. Daarnaast wordt de campagne versterkt met een publishing-aanpak die verdieping, tips en inspiratie biedt bij belangrijke gezondheidsvragen van nu.
Thijs Bontje, Creative Partner N=5: "Zorgen voor gaat verder dan het betalen van de doktersrekening of het laag houden van de premie. Echte zorg is er zijn voor mensen op de momenten dat ze dat nodig hebben. In de campagne laten we dat voelen door dicht bij de mens te blijven. Ons uitgangspunt is steeds: hoe familie, vrienden of collega's over zorg en gezondheid praten."
Terug naar de kern
Naast de campagne ontwikkelde N=5 ook een nieuwe missie, voor en samen met Cooperatie Menzis, die luidt: 'Wij kiezen voor de mens'. Daarmee is de herpositionering volledig verweven in de organisatie. "De opdracht was helder: terug naar de kern van waar Menzis voor is opgericht. Die mentaliteit en visie leven nog steeds voort. Daarmee verbinden we niet alleen merk en campagne, maar ook heden en verleden van Menzis", vertelt Bastiaan Weers, Managing Strategy Director & Partner bij N=5.
De campagne is vanaf nu te zien in de bioscoop, in online video, social media en out-of-home.
Credits
Klant: Menzis
Verantwoordelijk bij klant: Maurice van Dijk, Esther van Logten Ploeg, Marije Hovenkamp, Esmee Weering.
Bureau: N=5
Creatie: Thijs Bontje, Carsten van Berkel
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Tamara Saelman, Judith Petit
Agency producer: Anna Bosscher, Monique van Smaalen
Productiemaatschappij Holy Fools
Regie: Johan Kramer
Productie: Frank de Kok en Monique Janse
DOP: Ton Peters
Muziek: Clear Music
Sound: Klevr Sound
Grading: Wietse van Bezooijen bij De Grot
Edit: Editors Amsterdam
Fotografie: Niels Blekemolen
Video: Marcel Poelstra