
FonQ en Team5pm lanceren nieuwe wooncampagne vol interieurinspiratie
In woonmaand oktober wil online woonwinkel fonQ Nederlanders beter helpen met het vinden hun eigen woonstijl. In de nieuwe campagne, die bestaat uit YouTube-prerolls en social content, wordt deze interieurinspiratie volop gegeven. De campagne is een samenwerking tussen team5pm en de inhouse studio van fonQ.
Stijlzin staat centraal in de campagne. Van de eerste ingeving 'ik wil iets nieuws' tot het vinden van dat ene item dat jouw interieur eigen maakt. Het hele proces komt in beeld in een serie vlugge YouTube-commercials. Op social worden verschillende formats verspreid in samenwerking met creators, waaronder Juul Thielen en HappyVillageInterior. Van stylingtips en tot Q&A’s tot eyecatchers en inspiratie.
Nieuwe merkidentiteit
De campagne valt gelijk met de lancering van een vernieuwde merkidentiteit, look & feel en pay-off 'Bijzonder. fonQ.', ontwikkeld door The Others uit Amersfoort. Sjoerd van Heiningen, Marketing Director bij fonQ: "Deze campagne vormt het startschot van een tijd waarin we het merk fonQ verder uit willen bouwen en neerzetten als hét woonmerk dat je huis karakter geeft. Dat doen we precies op de kanalen waar onze doelgroep zich oriënteert op een nieuwe woonstijl."
"In slechts een paar weken tijd, hebben we de eerste prerolls en social formats geproduceerd, en daarin intensief samengewerkt met het interne team van fonQ", vertelt Sjoerd van Renselaar, Lead Campagnes bij team5pm. "fonQ is zelf verantwoordelijk voor een deel van de social formats en alle statische assets. Die aanpak zorgt ervoor dat we full funnel & always-on met een hoge frequentie aanwezig kunnen zijn, ook op de langere termijn."