NEEW ontwikkelt UV-vrije strategie en campagne voor maker zonnebanken

NEEW ontwikkelt UV-vrije strategie en campagne voor maker zonnebanken

02-05-2025 (09:47) - Campagnes

NEEW heeft een nieuwe strategie en campagne ontwikkeld voor het Duitse JK Group, moederbedrijf van het zonnebankmerk Ergoline. Het aantal mensen dat regelmatig onder een zonnebank ligt neemt al enkele jaren af door de bekende gezondheidsrisico's, zoals een verhoogde kans op huidkanker. Daarom raadde het Amsterdamse bureau JK aan om zich te focussen op een gezonder en UV-vrij alternatief.

Deze technologie heet roodlichttherapie en heeft bewezen gezondheidsvoordelen. Het bevordert een diepere slaap, verhoogt je energieniveau, versnelt spierherstel, verstevigt de huid en ondersteunt gewrichten. Daarnaast helpt het je mentaal op te laden. En misschien wel het meest opvallend: het licht is geschikt voor álle huidtypes, zelfs voor de meest gevoelige huid, die normaal gesproken niet tegen een klassieke zonnebank kan.

Vooravond van een revolutie

Ruben Beijer, Strategy Lead bij NEEW: "We vonden een kans om de markt van zonnebankstudio’s nieuw leven in te blazen door roodlichtbanken toe te voegen aan het bestaande aanbod van de zonnestudio’s. Zo trekken we een nieuw publiek aan voor de zonnestudio’s én staan we wellicht aan de vooravond van een industry revolution binnen de zonnebranche."

NEEW ontwikkelde de business- en marketingstrategie voor JK Group en de campagne ‘Recharge for every body’, terugslaand op alle huidtypes die tot nu toe buiten de boot vielen. Het gebruikte een cast die altijd onderbelicht is geweest in de desbetreffende sector. In samenwerking met opkomend regisseur Joachim Spruijt en fotograaf Marko Mestrovic, onder leiding van productiepartner FutureFrank, ontwikkelde het bureau een high-end campagne. Daarin wordt de kijker meegenomen in een oase van rust en ontspanning, die oh zo welkom is in de huidige 'rat race of life'.

Opschalen

Het initiatief, aangejaagd door de campagne, wordt momenteel getest in Eindhoven. Tot voor kort was het gezonde alternatief op de zonnebank enkel op kleine schaal uitgerold. Zo was roodlichttherapie te vinden op de KNVB-campus in Zeist, de Rituals Concept Store in Amsterdam en een aantal Train More-locaties. "Maar de eerste resultaten uit Eindhoven zijn zó positief, dat we ervan uit kunnen gaan dat we komende zomer op veel grotere schaal UV-vrije roodlichtbanken zullen plaatsen in ons bestaande distributiekanaal", vertelt Jasper Otting, Managing Director JK Benelux

De campagne is momenteel te zien in out-of-home, op social media, en in cinema.