NVM gooit het in nieuwe campagne over een andere boeg
De coöperatieve strategie van de NVM is gewijzigd. NVM maakt de lange termijn transitie van een vereniging voor makelaars, naar een vereniging voor klanten. Daarom is met DDB Amsterdam een compleet nieuwe merkcampagne ontwikkeld voor NVM.
De beste plek voor jou. NVM.
Anne-Marije Potter, manager communicatie en public affairs: 'We staan in Nederland voor grote uitdagingen zoals woningtekorten, vergrijzing en verduurzaming. Tegelijkertijd vinden wij bij NVM dat iedereen een optimale plek verdient om te wonen en te werken.
We kunnen dat spanningsveld nooit alleen oplossen. Maar we kunnen als NVM wel al onze data en deskundigheid combineren met onze lokale kennis en onze persoonlijke betrokkenheid bij al onze particuliere en zakelijke klanten. Alles draait om steeds beter inspelen op de klantbehoeften. Alleen dan kunnen we de beste plek bieden voor iedereen. Daarom is ons nieuwe motto: De beste plek voor jou. NVM.'
Van pand naar klant
Job Koopman, strategy director DDB Amsterdam: 'NVM is een keurmerk dat zekerheid biedt. Maar met het imago van de makelaars is het minder gesteld. Daarom maakt NVM de transitie van pand naar klant. Dat begint bij het tonen van begrip en inlevingsvermogen.'
Persoonlijke verhalen
Estelle de Thouars, marketingcommunicatie NVM: 'We zijn met DDB op zoek gegaan naar het merkverhaal voor de komende jaren: de NVM-makelaar kent niet alleen de markt, maar verdiept zich ook in de persoonlijke wensen en verhalen. Daardoor valt uiteindelijk alles vaak ook veel beter op zijn plek, dan je vooraf verwacht in deze huidige markt.'
Moeder-dochter relatie
Niels Bredemeijer, creatief directeur DDB Amsterdam: in onze nieuwe merkfilm laten we betrokkenheid zien die voelt als een moeder-dochter relatie. Want achter elke koop en verkoop steekt een verhaal vol wensen en onzekerheden die je graag deelt met een mens van vlees en bloed. Die persoonlijke betrokkenheid van de NVM ga je de komende tijd overal terugzien. In de nieuwe huisstijl, in alle online uitingen t/m de pr-aanpak en de arbeidsmarktcommunicatie van NVM aan toe.'
Credits
Opdrachtgever: NVM Anne-Marije Potter, Estelle de Thouars, Marjolijn van der Stoep, Mariette Verweij, Maxime van den Hoven
Bureau: DDB Amsterdam
Creatie: Niels Bredemeijer, Rienk de Vries, Pol Hoenderboom Account: Merel Hoogendorp, Karishma Missier
Strategie: Job Koopman Productiemaatschappij: Tebbernekkel Producer: Quintin Baker
Regie: Joosje Duk
DOP: Daan Nieuwenhuijs Editor: Nikki Gorissen Grading: Koert van der Ploeg
Online: DDB/Made Zan Sound: Marcus Gehring Music: Marcus Gehring