‘OBA weet raad’ speciaal voor jongeren
Deze week lanceert de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) een campagne speciaal gericht op jongeren onder de naam ‘OBA weet raad’.
De OBA staat bij jongeren vooral bekend als plek om te studeren, elkaar te ontmoeten en boeken te lenen, maar de bibliotheek heeft veel meer te bieden voor deze doelgroep. Zo kan de OBA helpen met verschillende onderwerpen die belangrijk zijn. Denk aan huiswerkbegeleiding, (be)sparen, het halen van je rijbewijs en alles wat erbij komt kijken als je voor het eerst op jezelf gaat wonen.
OBA helpt
De campagne brengt programma’s en activiteiten gericht op jongeren onder de aandacht. Zo biedt de OBA hulp op het gebied van digitale en geldzaken en weten we raad met vragen als; wat moet je allemaal regelen na je 18e verjaardag? Hoe hou je geld over aan het einde van de maand? En hoe pas je je zorgtoeslag aan? Vragen waarop de antwoorden vaak lastig te vinden zijn. De drie beelden van deze campagne laten daarom mensen zien die op de verkeerde plek zoeken.
OBA: ''het was fijn om op strategisch vlak een frisse blik van buitenaf te hebben en dat het concept duurzaam is, we kunnen het concept het gehele jaar door gaan gebruiken”.
Culturele programmering
Ook het OBA Theater biedt een programmering waar jongeren op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met cultuur. En in verschillende vestigingen kunnen jongeren muziek maken, zich verdiepen in maatschappelijke thema’s of iets nieuws leren. Kortom, de OBA weet raad: met je toekomst, geld en vrije tijd.
Samen met creatief bureau Gardeners creëerde het marketing & communicatieteam van de OBA deze jongerencampagne. Tot 17 december is deze zichtbaar in alle 28 OBA-vestigingen, in de stad, op social media, op de website van de OBA en in de digitale nieuwsbrief.