Panasonic ontwikkelt met Aigency Amsterdam eerste AI campagne

Panasonic ontwikkelt met Aigency Amsterdam eerste AI campagne

18-11-2025 (10:31) - Campagnes

Panasonic EU heeft samen met Aigency Amsterdam de eerste AI campagne ontwikkeld voor de lancering van de nieuwe Panasonic 900s shaver. Door Gen AI in te zetten wist het team zowel de productiewaarde te verhogen als de doorlooptijd te verkorten, terwijl het een duurzamer resultaat wist te behalen dan bij een traditionele productie.

De campagne betreft een Samurai concept, dat een eerbetoon is aan Panasonic's Japanse afkomst. In de video wordt een parallel getrokken tussen de synchroon lopende bewegingen van een samurai leger en het compacte 5-blade ontwerp van de 900s Series shaver. Aigency Amsterdam voerde het volledige tracject uit van idee tot eindproductie.

Voordelen van AI-productie

Voor de productie zijn 10 custom LoRA's getraind en 37 verschillende AI modellen en tools gebruikt om een consistente stijl te houden. Voor culturele juistheid van de campagne is er samen gewerkt met Japanse consultants om de samurai-look correct te krijgen. De creatie en productie is volledig door mensen geleid.

Door de inzet van AI heeft Panasonic 90% minder CO2 uitgestoten dan een zelfde live productie. Daarnaast heeft het bedrijf €2 miljoen bespaart op productiekosten en 6 maanden productietijd weten te winnen. Deze campagne laat zien hoe AI milieuvriendelijker de merkcommunicatie kan ondersteunen zonder lange voorbereiding.