PassaSports lanceert campagne voor vrouwenvoetbal

23-08-2024 (11:15) - Campagnes

PassaSports zet met haar merk VoetbalDirect een ambitieuze stap om het vrouwenvoetbal in Nederland naar een hoger niveau te tillen. In samenwerking met spelersvakbond VVCS is een campagne gelanceerd die de specifieke behoeften van vrouwelijke voetballers onder de aandacht brengt en vrouwenvoetbal meer aandacht geeft.

De campagne, die vanaf 19 augustus te zien is op diverse prominente kanalen door heel Nederland, zet vrouwelijke voetballers in de spotlight. Zo sieren de gezichten van Pleun Raaijmakers, Floor Spaan en Jill Diekman op de digitale reclamemasten van Ocean Outdoor langs Nederlandse snelwegen. Ook op televisie, via Talpa-netwerken, en in de directe omgeving van voetbalstadions en hardlooproutes, via OOH, zijn de voetbalsters niet te missen.

Specifieke behoeften

Uit onderzoek blijkt dat vrouwenvoetbalsters specifieke behoeften hebben op het gebied van sportuitrusting, zoals voetbalschoenen. Er zijn voetbalschoenen voor vrouwen, maar nog veel speelsters weten hier niet van. En dat terwijl met de juiste voetbalschoenen kan de kans op blessures verkleind worden. Momenteel hebben vrouwen vier tot acht keer zoveel kans op een kruisbandblessure dan mannen. Om hierop in te spelen is VoetbalDirect een samenwerking aangegaan met Eredivisiespeelsters Naomi Piqué, Pleun Raaijmakers, Floor Spaan, Jill Diekman en Jacintha Weimar, allen lid van spelersvakbond VVCS. Samen werken zij aan de stimulering van het vrouwenvoetbal en de bewustwording van het gebruik van de juiste producten.

Willem Koopmans, CEO PassaSports: "PassaSports wil de ultieme bestemming zijn voor sporters en hun ambities. Als grootste online sportretailer in de Benelux zien we het daarom als onze verantwoordelijkheid om álle sporters te ondersteunen hun prestaties te verbeteren. Deze VoetbalDirect campagne in samenwerking met de spelersvakbond VVCS en natuurlijk de voetbalsters, waarin we de speelsters letterlijk op een voetstuk plaatsen, onderstreept onze missie.”