PassaVoetbal en Nike vieren vrouwen op het veld met ‘It’s Your Dream’

PassaVoetbal en Nike vieren vrouwen op het veld met ‘It’s Your Dream’

25-06-2025 (11:08) - Campagnes

In aanloop naar het EK vrouwenvoetbal brengt PassaVoetbal, in samenwerking met Nike, een krachtige campagne uit onder de titel ‘It’s Your Dream’. Met topvoetbalster Veerle Buurman in de hoofdrol wil PassaVoetbal vrouwen en meiden door heel Nederland inspireren om te blijven doorzetten en dromen, ongeacht hoe groot hun doel is.

Veerle Buurman is hét gezicht van deze campagne, en met reden: ze begon haar carrière bij SC Bemmel, groeide door naar PSV Vrouwen, en maakte afgelopen jaar een transfer voor een recordbedrag van 200.000 euro naar het Engelse Chelsea. In de PassaVoetbal-commercial vertelt ze open over haar jeugd, doorzettingsvermogen en liefde voor het spel:

"Ik wilde verder gaan en beter worden. In mezelf blijven geloven, ook al zeggen ze tegen je dat je het niet kan," vertelt Veerle. "Blijf jezelf uitdagen en geniet. Sta met een glimlach op het veld, dat is het belangrijkste wat er is."

PassaVoetbal wil méér dan inspireren

De missie van PassaVoetbal is helder: iedere sporter helpen het beste uit zichzelf te halen. Of je nu beginner bent of professional, man of vrouw. Die missie wordt kracht bijgezet met de slogan 'BEAT YOUR BEST'.

"Met de campagne It’s your dream hopen we zoveel mogelijk vrouwen en meiden te inspireren om te blijven dromen," zegt Renate Bos, Brand Manager PassaVoetbal. "En om aandacht te blijven vragen voor vrouwenvoetbal in de breedste zin van het woord. Wij willen voetbalplezier stimuleren, voor de huidige én de volgende generatie speelsters."

Sportartikelen voor vrouwen

PassaVoetbal werkt al meer dan 10 jaar samen met de VVCS (vrouwen-spelersvakbond) en zette vorig jaar een partnerprogramma op met vijf Eredivisie-speelsters om vrouwenvoetbal zichtbaarder te maken. Ook speelt productontwikkeling bij PassaVoetbal een belangrijke rol: "We creëren bewustwording over het belang van producten die écht voor het vrouwenlichaam zijn ontworpen, niet simpelweg aangepast van een mannenschoen," aldus Bos, die zelf ook actief is als voetbalster in de Topklasse. "Vrouwenvoetbal vraagt om eigen oplossingen, eigen aandacht, en een eigen plek."

Een geluid dat gehoord moet worden

De campagne komt op een moment waarop de kwetsbaarheid van het vrouwenvoetbal opnieuw duidelijk wordt. Van ongelijke betaling tot blessuregevoeligheid, en van beperkte middelen tot het recente terugtrekken van Fortuna Sittard uit de Azerion Vrouwen Eredivisie. "Vrouwen trainen net zo hard, dromen net zo groot. Maar de steun is nog lang niet gelijk verdeeld," zegt Bos. "Met deze campagne willen wij dat geluid versterken. Elke speelster verdient gelijke kansen."