The Family ontwikkelt campagne voor Dappr: ‘Famous last words’

The Family ontwikkelt campagne voor Dappr: ‘Famous last words’

30-06-2025 (13:16) - Campagnes

Dappr lanceert deze week een opvallende merkcampagne, ‘famous last words’. De campagne is ontwikkeld door The Family en maakt gebruik van Digital Out of Home uitingen. Blow Up Media is partner in de uitvoering.

Met de campagne vraagt Dappr aandacht voor een belangrijk maatschappelijk probleem: kinderen spelen te weinig buiten. "Buitenspelen hoort avontuurlijk en een beetje spannend te zijn. Onze kleurrijke pleisters symboliseren precies waar we voor staan: vallen, opstaan en weer doorgaan", zegt Amar Thomas, oprichter van Dappr. "Door kleine risico’s aan te gaan, ontwikkelen kinderen zelfvertrouwen en veerkracht. Onze missie is om kleine én volwassen kinderen weer enthousiast te maken voor buitenspelen, juist nu ze steeds minder buiten komen."

"Buitenspelen en af en toe op je snufferd gaan is essentieel is voor de ontwikkeling van vaardigheden zoals risico-inschatting, zelfvertrouwen en zelfstandigheid. Maar ook creativiteit: kinderen die vrij buitenspelen, denken zelf na. Ze worden niet blind geleid door schermen of de nieuwste LEGO-bouwset", legt Felix Brosschot, gedragswetenschapper bij The Family, uit. "Daarom wilden wij zo graag met Dappr een leuke campagne maken, om dit merk en hun missie te laten groeien."

Creatieve insteek

"Het creatieve concept ‘Famous Last Words’ draait om herkenbare en grappige uitspraken die iedereen kent vlak voordat je iets avontuurlijks of licht gewaagds gaat doen", zegt Lukas van de Ven, ECD van The Family. "Denk aan teksten als ‘Zo hoog is het ook weer niet’ of ‘Ik kan ’m wel aaien, toch?’ gevolgd door het beeld van de kleurrijke Dappr-pleisters."

Dappr is een jonge start-up die de traditionele pleistermarkt wil opschudden met duurzame bamboe-pleisters met vrolijke en opvallende designs. Inmiddels zijn de pleisters verkrijgbaar in 500 Etos-winkels en ook bij 240 DA-winkels.

De campagne loopt twee weken lang en is landelijk te zien via billboards.

Credits

Creatief bureau: The Family
Verantwoordelijk bij klant: Amar Thomas, Jochum Damstra en Gert Jan van den Brink
Media: BlowUp Media