Techleap en Media.Monks slaan handen ineen: 'Iedereen wint'
Media.Monks en Techleap, de organisatie die zich inzet voor het versnellen van het Nederlandse tech-ecosysteem, hebben in Cannes een samenwerking aangekondigd. Samen gaan ze Nederlandse scale-ups begeleiden bij het inzetten van marketing voor groei. Dit initiatief wordt gesteund door de Embassy of Dutch Creativity.
Veelbelovende techbedrijven zouden enorm profiteren van marketing en reclame, maar laten vaak kansen liggen omdat ze simpelweg niet weten waar te beginnen. Scale-ups zijn zich vaak niet bewust van de voordelen van marketing. Tegelijkertijd richten veel reclamebureaus zich op grote bedrijven met volledige marketingafdelingen, maar er zijn nieuwe modellen nodig om beter samen te werken met snelgroeiende scale-ups. Techleap en Media.Monks springen in dit gat door hun kennis en ervaring te delen. Ze willen scale-ups laten zien hoe ze marketing inzetten om hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
“We zijn trots op onze samenwerking met Media.Monks, één van de grootste namen in de digitale marketingwereld”, zegt Constantijn van Oranje, speciaal gezant van Techleap. “Met hun expertise en ons netwerk geven we de Nederlandse techsector een flinke boost.”
De samenwerking tussen Techleap en Media.Monks richt zich op twee pijlers: (1) Best practices in (digitale) marketing en communicatie vaststellen en delen, en (2) scale-ups en reclamebureaus met elkaar in contact brengen.
Victor Knaap, medeoprichter van Media.Monks: “Als mentor bij Techleap hoor ik vaak dezelfde vragen van techondernemers: hoe vind ik de juiste doelgroep in het juiste land, en hoe zorg ik dat onze prestatiemarketing effectief blijft werken? Wij geloven dat de reclame-, branding-, communicatie- en techbedrijven die vertegenwoordigd zijn in Cannes hierbij kunnen helpen. We willen scale-ups laten groeien en tegelijkertijd de reclame-industrie een boost geven. Iedereen wint.”
Techleap en Media.Monks hebben de ambitie om volgend jaar tien Nederlandse 'unicorns' (techbedrijven met een waardering van meer dan 1 miljard dollar) naar Cannes Lions te brengen om te laten zien wat marketing voor hen kan betekenen.
"Veel scale-ups kunnen flink groeien door creativiteit,” benadrukt Kyra Roest van de Embassy of Dutch Creativity. ”De creatieve industrie kan snelgroeiende bedrijven helpen hun modellen aan te passen aan veranderende behoeften, en zo de kloof tussen technologie en creativiteit te overbruggen. Media.Monks is een goed voorbeeld van deze samenwerking. Het is goed dat Techleap dit erkent."