Wink lanceert Raise the Bull

27-07-2016 (14:08) - Creatie

Een levensgrote stier torent deze zomer boven diverse festivalterreinen uit. Met een schofthoogte van 5 meter, rook, licht, vuur en middels een ultieme krachtinspanning op één achterpoot te brengen, is de activatie die Wink heeft bedacht, ontworpen en geproduceerd voor het biermerk Jupiler een bruut object te noemen. 
 
2 ton gerecyled staal en rubber
The Bull is staand op zijn ene achterpoot de verlevendiging van het originele logo uit 1954 van het biermerk. De briefing voor het logo destijds was een stier, symbool van kracht die vrolijk thuiskomt van een feestje. De Experience Architects van Wink hebben dit gegeven als uitgangspunt genomen om tot deze bijzondere festival activatie te komen. De stoere Jupiler stier speelt de hoofdrol, en middels een gezamenlijke krachtinspanning ziet het publiek het dier nog eenmaal op zijn achterpoot. The Bull is gemaakt van 2 ton gerecycled staal en rubber.
 
Wink heeft The Bull bedacht, ontworpen en tot uitvoer gebracht. In samenwerking met Brandwacht en Meijer en een handvol vormdenkers en kunstenaars uit het Wink netwerk is de installatie gerealiseerd.
 
Wink is een creative agency voor experience marketing, gespecialiseerd in het ontwerpen en realiseren van events, shows, decoraties en designs voor merken met een eigenwijze visie op het gebied van lifestyle, mode, hospitality en muziek.