TheFork lanceert nieuwe merkidentiteit
TheFork, het restaurantreserveringsplatform heeft een nieuwe merkidentiteit en een nieuw logo. Met deze nieuwe identiteit, wil TheFork de impact en de verbinding tussen restaurants en gasten wil vergroten.
Sinds de oprichting in 2007 heeft het bedrijf een rol gespeeld in de restaurantindustrie door de digitalisering van de horecasector te bevorderen en restaurants te voorzien van technologie om hun omzet te laten groeien. Momenteel zijn 55.000 partnerrestaurants in 12 landen aangesloten en trekt TheFork maandelijks 20 miljoen bezoekers. Het bedrijf wil deze dynamiek uitstralen en introduceert daarom een nieuwe merkidentiteit die gericht is op het stimuleren van online reserveringen en het bieden van een eenvoudige digitale ervaring aan nog meer restaurants.
Uit een zoektocht naar de ware essentie van het bedrijf dat TheFork samen met het ontwerpbureau DesignStudio uitvoerde, bleek dat de missie van TheFork verder gaat dan alleen het faciliteren van restaurantreserveringen. Restaurants zijn voor TheFork belangrijke sociale plaatsen waar mensen niet alleen samenkomen om te eten maar ook om connecties te maken en te genieten van het leven zelf.
Echt eten, echte mensen
Het symbool van het bedrijf staat centraal in de nieuwe identiteit en symboliseert de passie en toewijding van het platform om mensen samen te brengen, de menselijke geest te voeden en de restaurantcultuur te ondersteunen. Het nieuwe ontwerp maakt gebruik van een opgefriste groene kleur, samen met een uitgebreid palet van ondersteunende groentinten die het merk herkenbaar houden. Deze kleuren zij geïnspireerd op smaakvolle en vers bereide gerechten die restaurants creëren om hun gasten te verrassen. Ze voegen impact, flexibiliteit en variatie toe. De nieuwe visuele stijl weerspiegelt de energie en diversiteit van culinaire ervaringen van over de hele wereld. Het draait allemaal om echt eten en echte mensen.