Beauty- en persoonlijke verzorgingsbedrijven slaan handen ineen voor meer sociaaleconomische slagkracht

Beauty- en persoonlijke verzorgingsbedrijven slaan handen ineen voor meer sociaaleconomische slagkracht

31-01-2024 (15:41) - Economisch

L'Oréal Groupe, Beiersdorf, Givaudan, IFF, KIKO Milano en Ancorotti Cosmetics komen voor het eerst samen om de impact van hun industrie te benadrukken via de Value of Beauty Alliance, die zij vandaag lanceren.

De leden van de alliantie komen vanavond in Brussel bijeen om het nieuwe rapport 'what is the value of beauty' te presenteren. Dit rapport biedt belangrijke cijfers en inzichten over de diverse waardeketen van de industrie, evenals haar cruciale economische en maatschappelijke bijdragen. Het wordt voorgelegd aan belangrijke stakeholders van de Europese Unie.

“Met zes oprichters die verschillende facetten van onze sector vertegenwoordigen, verwelkom ik alle leden van onze uitgebreide waardeketen, industrie en verenigingen om zich aan te sluiten bij de Value of Beauty Alliance"

Het rapport benadrukt de cruciale rol van de waardeketen van de beauty industrie voor zowel de Europese economie en samenleving als voor de gezondheid en het welzijn. 80% van de EU-consumenten hecht grote waarde aan de beauty-industrie, een markt die in Europa €74,1 miljard bedraagt, en beschouwt verzorgingsproducten als onmisbaar in hun dagelijkse routine.

“Met zes oprichters die verschillende facetten van onze sector vertegenwoordigen, verwelkom ik alle leden van onze uitgebreide waardeketen, industrie en verenigingen om zich aan te sluiten bij de Value of Beauty Alliance. Samen zullen we onze stemmen versterken en de sociaaleconomische betekenis van onze industrie voor Europa aantonen." aldus Nicolas Hieronimus, CEO van L'Oréal Groupe.

"Met een voortdurende nadruk op innovatie en duurzaamheid, strekt dit uitgebreide en diverse ecosysteem zich uit over Europa, waarbij het bijdraagt aan onze economie, onze gezondheid ondersteunt en ons welzijn bevordert, en waarbij het onze samenleving en cultuur vormgeeft", zegt Vincent Warnery, CEO van Beiersdorf.

De Value of Beauty Alliance staat open voor alle factoren die bijdragen aan de beauty-waardeketen in Europa, die graag willen helpen bij het bieden van een beter begrip van de economische en sociale bijdragen van het ecosysteem. Albéa en PUIG hebben zich al gecommitteerd om deel te nemen aan deze gezamenlijke inspanning.

De Value of Beauty Alliance verwelkomt alle partijen die een rol spelen in de cosmetica-waardeketen in Europa en die willen bijdragen aan een beter begrip van de economische en sociale impact van dit ecosysteem. Albéa en PUIG hebben al toegezegd om deel te nemen aan deze gezamenlijke inspanning. 


Bureaus

Media

Marketing