Jonge Gezinnen stoot samenwerking met Felicitas af

01-09-2009 (00:00) - Economisch

Jonge Gezinnen B.V. zal per 1 november 2009 de activiteiten van de Felicitas hostess organisatie te beëindigen. Door de structurele afname van het aantal huisbezoeken in combinatie met afnemende verkopen, is het financiële resultaat van de Felicitas hostess activiteiten de afgelopen jaren onder druk komen te staan.

Onder meer de dalende geboortecijfers, toenemende arbeidsparticipatie van vrouwen en de verstedelijking hebben geresulteerd in een dalende trend in het aantal hostess huisbezoeken. De Felicitas Babykadoos zal vanaf 1 november niet meer via het Felicitas hostess team worden uitgereikt maar per post thuis worden bezorgd. De Felicitas Zwangerkadoos kan op dit moment al bij de Etos-vestigingen worden opgehaald.

Als gevolg van deze reorganisatie komt de werkgelegenheid voor in ieder geval 163 werknemers van Jonge Gezinnen B.V. te vervallen. In overleg met FNV Bondgenoten wordt een sociaal plan opgesteld.


Reacties

Groot gelijk!

Ze bellen met de 'smoes' dat ze de zwangerkadoos komen langsbrengen. Waarbij ze vervolgens hardhandig allemaal andere kinderartikekelen door je strot heen proberen te duwen met vervelende verkooppraatjes! Waar je als kersverse ouders (met een huis vol nieuwe cadeaus en een hormoonhuishouding die nog door je lijf heen giert) echt GEEN behoefte aan hebt op dat moment!
En als je dan al meerdere malen aangeeft 'Sorry mevrouw, wij gaan echt niets bij u kopen. Wij hebben alles al'. Krijg je nog een snauw toe ook!

Ik vind het een logische keuze.
Mevr. v Gelderen @ 01-09-2009 10:52 uur
ja dat kan wel zijn maar degene die hun baan kwijtraken zijn mooi de pineut en dat zijn niet alleen de dames die bij je thuis komen maar die op kantoor zitten zijn ook de sigaar, lekker meelevend!!
truus @ 04-09-2009 12:59 uur
Gaan we het hebben over 'meelevend'? Nee, jonge ouders vlak na de geboorte van een kind lastigvallen met ongewenste verkooppraatjes: dát is meelevend! De zwangerkadoos bestaat bij de gratie van de behoefte die nu eenmaal door de doelgroep wordt bepaald. En als die doelgroep wél in is voor de pretdoos, maar niet voor de doos die hem komt afgeven, is er domweg geen markt (meer) voor de hostesses en hun back-office. Lullig, dat zeker. Maar zo gaan die dingen nu eenmaal. Althans, als je iets anders wilt dan je doelgroep. Het lijkt erop dat Jonge Gezinnen B.V. die conclusie inmiddels ook heeft getrokken...
Bert van der Neut @ 04-09-2009 18:10 uur
Wat een verfijnde reacties allemaal, er wordt gesproken over 'dozen die dozen komen brengen' en kado's die je als arme vermoeide jonge ouder door de strot worden gedouwd...

Misschien goed om u te realiseren dat ten eerste een dergelijke kado-doos helemaal gratis is en moet draaien van de reclame die het genereert voor de moederorganisatie Sanoma en andere aanbieders die meeliften in de doos en u uw gratis portie babyartikelen geven. Denkt u dat dat met de doos van Prénatal, die u ook vast en zeker heeft aangevraagd, anders is?

U verwacht dat u door de organisatie "Wij Jonge Ouders" die de Blije Doos uitgeeft, in het geheel niet benaderd zult worden voor allerhande commerciële zaken? Integendeel. En in plaats van de Felicitas-hostess eenmalig op bezoek, zult u te pas en te onpas als arme jonge ouder waar de hormonen nog door uw lijf gieren, gebeld worden door allerlei callcenters. Voor niets gaat de zon tenslotte op, nietwaar?

Verder wordt de doos u gebracht, in plaats van dat u deze moet gaan halen, door een hardwerkende dame die niet te beroerd is om op het tijdstip dat het u zelf het beste uitkomt, langs te komen. Het woordgebruik 'doos' vind ik dan persoonlijk nogal populistisch en geheel niet terecht.

Inderdaad zijn er nu 163 medewerkers van Felicitas de klos. De rest van de Jonge Gezinnen organisatie zal hopelijk een plek vinden in de Sanoma-organisatie in Hoofddorp. Al deze mensen zitten nu al helemaal niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang, zoals een aantal posters hierboven blijkbaar graag wel....
Tia Dalma @ 09-09-2009 09:12 uur
Is de opheffing van Felicitas een eerste stap in de richting van een integratie van Jonge Gezinnen in moeder Sanoma? De verhuizing naar het hoofdkantoor in Amsterdam is immers al geregeld. Ik vrees voor de werknemers van Jonge Gezinnen.
Het is de directie van Jonge Gezinnen niet gelukt om een gezellig moment (hostess van Felicitas op bezoek bij een gelukkige moeder) nieuw leven in te blazen. Misschien is de dienst achterhaald, maar marketing technisch had hier meer uitgehaald kunnen worden.
Criticaster @ 22-09-2009 16:21 uur

Bureaus

Media

Marketing