Markt maakt zich op voor 3D-tv

04-09-2009 (00:00) - Economisch

Philips gaat het toch weer proberen met 3D-televisie. Nadat het elektronicaconcern eerder had gemeld de ontwikkeling van driedimensionaal tv-kijken in de ijskast te zetten, komt het nu toch terug met een televisie die deze nieuwe kijkervaring laat zien.

Philips laat zijn nieuwe producten zien op de IFA-elektronicabeurs, die deze week in Berlijn begint. 3D is alleen te zien met een speciale bril.

Vijf jaar
Het duurt volgens directeur technische marketing bij Philips, Danny Tack, nog zeker vijf jaar voordat de consument zonder speciale bril naar 3D-tv kan kijken. ‘We kunnen zonder bril nog geen full hd-kwaliteit laten zien. Daarom is 3D-televisie zonder bril nog even geparkeerd.'

Diverse televisiefabrikanten zetten in Berlijn in op 3D. Sony maakte er woensdag bekend volgend jaar een 3D-tv op de markt te brengen. Ook Panasonic maakt op de IFA goede sier met 3D-televisies. De grote vraag is of er straks voldoende beeldmateriaal beschikbaar is om gebruik te kunnen maken van de techniek.

Niveau
De ontwikkeling van nieuwe technologieën is voor televisiefabrikanten van belang om de prijzen van tv's op niveau te houden. In Nederland is de gemiddelde verkoopprijs van platte televisies het afgelopen halfjaar hard gedaald. De vraag naar consumentenelektronica staat in het algemeen onder druk doordat consumenten door de economische neergang voorzichtiger zijn geworden met grote uitgaven.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing