Tijdelijke opdrachten de norm
14-04-2016 (11:14) - Economisch
De groei in vacatures in marketing, communicatie en sales zet door. In het eerste kwartaal was de groei 12% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2015. Met name tijdelijke en interimfuncties nemen toe, blijkt uit arbeidsmarktonderzoek van Yacht.
weinig vaste aanstellingen
68% van alle vacatures is gericht op marketing & sales professionals. Communicatieprofessionals worden steeds vaker gevraagd voor tijdelijke opdrachten en interimklussen. Er zijn ruim vijfmaal zo veel tijdelijke communicatiefuncties als vaste functies beschikbaar. 30% van alle tijdelijke opdrachten marketing, communicatie en sales zijn communicatieklussen.
veeleisend
Krijna Kuijt, professional Marketing & Communicatie bij Yacht, stelt dat er aan tijdelijke werknemers andere eisen worden gesteld: ‘Opdrachtgevers verwachten een hoog aanpassingsvermogen en zelfredzaamheid als je bij hen start. In feite moet je vanaf dag één leveren. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je vakkennis bovengemiddeld is, oftewel dat je voorop loopt op de kennis die op dat moment binnen de organisatie beschikbaar is.’
.png)