
Dutch Game Week krijgt creatieve boost door Playgrounds campagne
Playgrounds lanceert met de de campagne 'Dive into the World of Play' de creatieve identiteit van de nieuwe Dutch Game Week. De campagne zet Breda centraal als de stad van de Nederlandse gamesector en laat zien hoe spel, creativiteit en technologie elkaar versterken.
Van 27 november tot en met 4 december 2025 staat Breda volledig in het teken van games. Naast dat de campagne, net als eerdere edities, het evenement aankondigt, vertelt deze ook een groter verhaal over de bron van creativiteit, innovatie en verbinding in games.
Games voor iedereen
"Met Dive into the World of Play willen we mensen letterlijk laten onderdompelen in de wereld achter de game", vertelt Leon van Rooij, oprichter van Playgrounds en initiatiefnemer van Dutch Game Week. "Het is een uitnodiging om spel te zien als cultuurvorm, als leerinstrument, als motor voor creatief denken. Niet alleen voor gamers, maar voor iedereen", aldus Leon van Rooij.
De campagne is gericht op studenten, jonge ondernemers, professionals en het brede publiek. Ze is de komende weken te zien in (digitale) outdoor, citydressing en sociale media. Haar identiteit en tone of voice omvatten creativiteit, ontdekking en innovatie. Dynamische visuals en korte films tonen hoe 'play' grenzen doorbreekt tussen kunst, educatie, sport en business.
Dieper duiken
De huisstijl van Dutch Game Week, ontwikkeld door Erwin van den IJssel, is een eerbetoon aan de klassieke game Pong. Hiermee wordt de oorsprong van games in een eigentijds jasje oorsprong van gestoken. De stijl is voor de website, stadsaankleding en print door studio fffunction doorontwikkeld, met de focus op toekomsige groeiambities van de Dutch Game Week.
Met het thema Dive into the World of Play nodigt Dutch Game Week bezoekers om dieper te duiken in de wereld achter de games die vol zit met creativiteit, beleving en technologie. De week is rijk gevuld met verschillende evenementen, met onder andere talks, e-sportstoernooien en workshops. Bekijk het volledige programma hier.
Credits:
Playgrounds: Bas Dreissen (manager marketing & communication), Shirley Hendrikse (program manager)
fffunction: studio
Breda Marketing: Liset Kruls (manager bedrijven en studenten) en Wietske Laudy (marketing- & projectmedewerker)
Gemeente Breda (opdrachtgever): Joke Veenstra (projectleider), Anita Swinkels (beleidsadviseur cultuur)