Jeugd is voedselhypes zat

09-05-2014 (07:57) - Marketing

Superfoods, voedselzandloper, suikervrij en glutenvrij eten. Als je alle artikelen en onderzoeken over voeding leest, zou je bijna niets meer durven eten. Uit een online poll van jongerenkrant 7Days en Scholieren.com, die werd ingevuld door 1152 jongeren, blijkt dat zij zich hierdoor niet gek laten maken.
 

De helft heeft zelfs de buik vol van al die hypes en eet gewoon wat hij of zij lekker vindt. 16% vindt voedingshypes onzin maar houdt zich wel aan de Schijf van Vijf. 25% van de tieners die de poll invulden, leest wel wat er in de media over voeding wordt geschreven en haalt eruit wat hij/zij denkt dat goed is. Slecht 9% gelooft er echt gezonder van te worden. ‘Dit illustreert mooi dat jongeren heus niet zomaar achter elke hype aanlopen’, zegt 7Days-hoofdredacteur Lotte Stegeman. ‘Ze zijn kritisch genoeg om hun eigen afwegingen te maken.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch