Albert Heijn, Freek Vonk en Naturalis nemen kinderen mee op Expeditie Oceaan

Albert Heijn, Freek Vonk en Naturalis nemen kinderen mee op Expeditie Oceaan

02-09-2022 (11:15) - Marketing

Vanaf maandag 5 september duiken Albert Heijn, Freek Vonk en Naturalis Biodiversity Center samen in de wondere wereld van de oceaan. De supermarkt, de wetenschapper en het kennisinstituut bundelen de krachten voor de nieuwste spaarcampagne van Albert Heijn: Expeditie Oceaan.
 
In deze campagne speelt de oceaan de hoofdrol en kunnen kinderen alles leren over de magie van de zee. Daarnaast krijgen ze tips en tricks over hoe ze kunnen helpen om de wereld een beetje beter achter te laten. Albert Heijn neemt tijdens de campagne deel aan diverse landelijke duurzaamheidsinitiatieven rondom dit thema. In Naturalis zijn er talloze oceaan activiteiten voor het hele gezin.

Freek Vonk, hoogleraar aan de VU en verbonden aan Naturalis: "Ik heb op honderden verschillende plekken over de hele wereld gedoken, en de oceaan is een magische plek. Het barst er van het leven. Sommige dieren zijn zo bizar, dat ze regelrecht van een andere planeet lijken te komen. De oceaan is echter niet alleen magisch, maar ook onmisbaar: het regelt de klimaten, neemt broeikasgas op en zorgt voor meer dan de helft van al het zuurstof op aarde. Daarom moeten we er zuinig op zijn!’’
Bekijk de video met Freek Vonk hier.
 

Podcast & lespakket

Het bewaaralbum wordt verder tot leven gebracht door de gratis Expeditie Oceaan Podcast, opgenomen in 8D; waarbij het geluid van alle kanten lijkt te komen. De afleveringen zijn ingesproken door Freek Vonk. Speciaal voor de campagne heeft Albert Heijn ook een lespakket ontwikkeld waarmee scholen kunnen inhaken op het thema oceaan waarbij kinderen leren over de dynamiek van de zee. Tijdens de feestelijke kick-off in Naturalis werd het lespakket overhandigd aan een schoolklas uit Leiden.
 

Bewuste visweek

Albert Heijn neemt tijdens de campagne die verschillende facetten kentwaaronder een schoonmaakactie, deel aan De Bewuste Visweek, van 26 september t/m 2 oktober. Dit is een initiatief van de keurmerken Aquaculture Stewardship Council (ASC) en het Marine Stewardship Council (MSC). Dit is een week waarin consumenten bewust worden gemaakt van de positieve impact van hun keuze voor MSC- en ASC-gecertificeerde vis. 

Bureaus

Media

Economisch