Algemene Ledenvergadering bvA; ledenaantal groeit in 2021 sterk

Algemene Ledenvergadering bvA; ledenaantal groeit in 2021 sterk

18-05-2022 (17:36) - Marketing

 bvA, de belangenbehartiger van merken en merkleiders, zag in 2021 het ledenaantal sterk groeien: 16 nieuwe organisaties sloten zich aan bij het netwerk. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 18 mei werd teruggeblikt op het afgelopen kalenderjaar waarin de Taskforce Diversiteit & Inclusie van start ging, bvA Next voor jonge marketeers werd opgericht en een recordaantal leden deelnam aan kennissessies en activiteiten.

“We zijn enorm blij met de toenemende betrokkenheid van onze leden en met de sterke ledengroei. Steeds meer adverteerders herkennen de voordelen van bvA: de kennis die geboden wordt, het sterke netwerk en de belangenbehartiging. Zo trad mede door onze inzet Facebook/Meta het afgelopen jaar toe tot de Stichting Reclame Code en verzetten we ons tegen de roep om reclameverboden", zegt bvA-voorzitter Erik van Engelen, die op 18 mei ook vooruitblikte: “Juist in deze tijd waarin merken een positieve bijdrage aan de noodzakelijke gedragsveranderingen kunnen leveren, is het belangrijk dat merken de vrijheid houden om dat op een verantwoorde manier te blijven doen. Daarvoor opkomen en onze leden daarbij ondersteunen zijn dan ook dé prioriteiten voor 2022 en verder.”

Het ledenbestand werd in 2021 uitgebreid met 16 nieuwe merken: Aldi, Bonusan, Concorp, DHL, Hasbro, Hello Fresh, Karwei, Mastercard, NCOI, NOC-NSF, Oranjefonds, Primera, Randstad, Stage Entertainment, V-Tech en Yakult. Het ledenaantal staat daarmee per 1 januari 2022 op 125. Ook in 2022 zet de groeitrend zich voort.
 
Tijdens de algemene ledenvergadering werd afscheid genomen van bestuursleden Heleen Crielaard (Incentro, penningmeester), Valerie van Schaick (Nestlé) en Louise Meijer (Exact). bvA is hen zeer dankbaar voor hun actieve betrokkenheid en inzet in de afgelopen jaren voor bvA en de belangen van de leden.
 
De leden gingen vervolgens unaniem eakkoord met de benoeming van drie nieuwe bestuursleden Nathalie Lam (Philips), Charlotte Zelders (ANWB) en Richard van Schaik (DLA Piper). Naast hun uitgebreide ervaring brengen zij specifieke kennis mee op belangrijke bvA-topics zoals diversiteit, marketing-effectiviteit en privacy.
 
Vanaf 18 mei 2022 is het bvA-bestuur als volgt samengesteld:
- Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur Wildlands Adventure Zoo
- Nicole Freid, vice-voorzitter en penningmeester, Directeur Marketing & Innovatie HAK
- Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
- Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
- Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
- Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B.V.
- Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship and Lead Inclusion & Diversity Philips
- Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer ANWB
- Richard van Schaik, Partner en specialist Privacy en Media/Entertainment bij DLA Piper
 

Bureaus

Media

Economisch