
De Bijenkorf tilt retailmarketing naar hoger niveau
De Bijenkorf breidt zijn retailmedia mogelijkheden verder uit. Merken die willen adverteren bij het warenhuis kunnen dat voortaan niet alleen doen met standaard reclame-uitingen, maar ook met interactieve merkbelevingen. "We geloven niet in zichtbaarheid om zichtbaarheid."
De Bijenkorf biedt merken zowel online zichtbaarheid, via branded content, e-mail, social media en dislay, als fysieke aanwezigheid in de winkels, met interactieve etalages en pop-ups tot (PR)events, take-overs en sinds kort digitale schermen. Uitgangspunt is dat merken niet simpelweg advertentieruimte inkopen, maar onderdeel worden van een groter concept of campagne.
"We geloven niet in zichtbaarheid om de zichtbaarheid", zegt Petra Gelens, Head of Marketing bij de Bijenkorf. "Retailmedia draait voor ons om relevantie. Als een merk meedoet, moet het iets toevoegen aan de beleving van onze klanten en passen bij waar zij op dat moment naar op zoek zijn. We denken graag groots en creatief mee: van een restaurant of café takeover, ijsbaan op het dak tot een creatieve video voor op onze digitale schermen in de winkels."
Geworteld in data
Data vormt de basis van alle activiteiten. De Bijenkorf beschikt over inzichten uit alle kanale, waarmee de impact van campagnes tot aan conversie inzichtelijk worden gemaakt. Jaarlijks heeft De Bijenkorf 22 miljoen winkelbezoekers en 116 miljoen online bezoeken. Dankzij de first-party data kunnen merken gerichter targeten, wat zorgt voor een beter rendement.