Eerste Mid-Year Marketing Monitor gelanceerd

19-09-2023 (15:32) - Marketing

In samenwerking met Validators en Company.info lanceert FD Mediagroep de allereerste editie van de Mid-Year Marketing Monitor.

Dit rapport is samengesteld door bijdragen van marketingprofessionals en biedt een unieke kans om zowel recente uitdagingen als toekomstige trends te begrijpen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen. De Mid-Year Marketing Monitor (MMM) heeft als doel andere marketingprofessionals te helpen bij het verfijnen van strategieën en stimuleren van creativiteit binnen hun vakgebied. Het rapport biedt een uitgebreid overzicht van trends, analyses, persoonlijke inzichten en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer: 90% van de respondenten is actief in B2B marketing, waarvan 44% zich exclusief richt op B2B Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 40% een functie in het hoger management, terwijl 24% de titel van marketing manager draagt en 15% zichzelf strateeg noemt.

Behoefte aan inzichten

“Marketeers worden geconfronteerd met een overvloed aan informatie en een voortdurend veranderend medialandschap. Begrijpelijk dus dat zij behoefte hebben aan actuele en relevante inzichten van andere professionals uit het vak. Niet alleen ter voorbereiding op het komende jaar, maar ook om de resterende maanden van het huidige jaar te optimaliseren met input die zowel de diepte als de breedte van de industrie weerspiegelen. Vanuit zowel FDMG, Company.info als Validators vinden wij het belangrijk relevante kennis en informatie te delen met geïnteresseerden” – Bart Massa, Managing Director bij Validators.

Waardevol venster

De initiatiefnemers willen hiermee een waardevol venster bieden naar de gedachten en observaties van marketingprofessionals, die dagelijks bezig zijn met het bouwen van merken en het bereiken van specifieke doelgroepen. Enkele opmerkelijke bevindingen uit het rapport zijn onder meer het toenemende belang van Demand Generation, AI en Customer Experience maar ook het onderwerp First-Party Data dat is opgeklommen van de zesde naar de derde plek op de marketingagenda. 


Bureaus

Media

Economisch