Exterion stapt volledig over op digitaal en portrait
02-11-2016 (10:24) - Marketing
Er is bij Exterion Media geen plaats meer voor haar traditionele Billboardnetwerk. Per 1 januari gaat het bedrijf zich volledig focussen op het aanbieden van portraitformaten waarbij Digitaal Out-of-Home (DOOH) een steeds belangrijkere rol speelt.
Reden voor de stap is de verslechter(en)de markt voor traditionele billboards, zowel nationaal al internationaal. De groei van buitenreclame zit volgens Exterion al jaren met name in de 2m2 objecten en de opkomst van DOOH. Naar eigen zeggen is het bedrijf zich al anderhalf jaar aan het voorbereiden op de overstap naar digitaal en portrait.
Exterion Media beschikt over een eigen designafdeling die onder andere billboarduitingen kan omzetten naar portrait. Portrait formaat sluit volgens Exterion veel beter aan bij bestaande digitale uitingen op bijvoorbeeld Facebook, snapchat en veel IAB formaten. ‘De OOH markt is snel en sterk aan het veranderen. Door flexibelere en meer getargette campagnes op zowel traditioneel als digitaal formaat zet Exterion Media wederom een stap vooruit’, aldus Eric Kip, Managing Director Exterion Media.