
Mollie’s Tap maakt contactloos betalen makkelijker voor kleine ondernemers
Financiële dienstverlener Mollie lanceert vandaag Tap: een betaalbare, draadloze betaalterminal voor contactloze betalingen. De terminal is speciaal ontwikkeld voor uiteenlopende bedrijven, van kapsalons en cafés tot marktkramen en taxicentrales. Met Tap kunnen ondernemers in Nederland vanaf nu eenvoudig en tegen lage kosten contactloze pinbetalingen accepteren.
Tap is ontwikkeld met oog voor de dagelijkse praktijk van kleine ondernemers. Het stelt hen in staat om al hun verkoopkanalen, online en offline, naadloos met elkaar te verbinden. Door fysieke betalingen te integreren in het bestaande platform van Mollie, kunnen ondernemers alle transacties beheren via één API en een centraal dashboard. Dit vermindert handmatig werk, verkleint de kans op fouten en geeft inzicht in alle transacties.
Verder biedt het platform toegang tot andere financiële diensten, zoals online betalingen, digitale facturen, betaallinks en bedrijfsfinanciering. Ook past de terminal door het compacte formaat in elke broekzak. In tegenstelling tot traditionele betaalterminals hoeft de nieuwe terminal daarnaast niet gedraaid of gekanteld te worden. Klanten kunnen hun betaalkaart of smartphone tegen de voorkant van de terminal aan houden om te betalen.
Voor elke ondernemer
Ondernemers kunnen op verschillende manieren gebruikmaken van Tap. Zo is de terminal al beschikbaar vanaf 45 euro. Voor ondernemers met hogere transactievolumes is er een abonnementsoptie van 20 euro per maand, waarbij het transactietarief verlaagd wordt naar 0,3 procent. Ook kunnen ondernemers kiezen voor een eenmalige aanschafprijs van 95 euro. De transactiekosten zijn bij dit model 1,5 procent per betaling met een lokale betaalkaart, en ondernemers betalen hierbij geen maandelijkse kosten.
Koen Köppen, CEO van Mollie, vertelt over Tap: "Veel kleine ondernemers zoeken een betaaloplossing die het werk niet belemmert, maar juist makkelijker maakt. Veel betaalterminals zijn echter duur of ingewikkeld, waardoor ondernemers momenteel nog worstelen met kaartbetalingen. Met Tap laten we zien dat het anders kan. De terminal is eenvoudig in gebruik, vergelijkbaar met een smartphone, betaalbaar en binnen dertig seconden gebruiksklaar. Bovendien werkt Tap altijd en overal, zodat ondernemers hun bedrijf zowel online als offline kunnen laten groeien en hun omnichannelstrategie kunnen versterken."