Finalisten Dutch Marketing Awards 2016 bekend

15-02-2016 (17:11) - Marketing

Op 31 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, MAN en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Marketing Launch of the Year, Marketing Next of the Year, Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year. De finalisten zijn inmiddels bekend.

De Dutch Marketing Awards vertegenwoordigen de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland. Naast bovengenoemde vier Awards worden op 31 maart ook de Marketing Thesis of the Year, de Marketing Talent of the Year en de Marketeer of the Year bekend gemaakt.

finalisten Marketing Launch of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waarde creatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie. De finalisten:

Bux
Vandebron
Westwing 

finalisten Marketing Next of the Year
De volgende organisaties hebben de afgelopen jaren laten dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens merkwaardig in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie next is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren.  Finalisten:

Dopper
Hellofresh
Travelbird

finalisten Marketing Company of the Year

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. Deze organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien:

de Bijenkorf
Hunkemöller
IKEA

finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel intern als in de markt. Ze laten zien dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie:

Coolblue
Jumbo Supermarkten
Korps Mariniers
 


Bureaus

Media

Economisch