
Nu live: FONK magazine 413 over retail & shoppermarketing
Terwijl retail-specialisten het met elkaar eens zijn dat shoppen anno 2025 een ‘experience’ zou moeten zijn en de winkelvloer een ‘belevenis’ om de consument achter zijn laptop vandaan te lokken, de praktijk wijst iets anders uit. Overal ter wereld vinden we nog steeds dezelfde eenheidsworst. Dat kan anders! FONK pakt in het dossier Retail & Shoppermarketing de koe bij de horens.
Overal dezelfde ketens, overal hetzelfde soort kleding en overal inwisselbaar winkeldesign. Maar tot op zekere hoogte werkt het nog altijd, want er zijn bijvoorbeeld nog altijd massa’s toeristen die met tassen vol spullen van bekende ketens in het vliegtuig naar huis stappen. Thuis aangekomen wachten hen dezelfde bekende ketens, met dezelfde spullen die ze zojuist de halve wereld over hebben gesleept. Can you imagine?
Het nieuwe cool
Maar er is ook een tegentrend, want relatief kleine lokale (meer duurzame) merken en winkelformules doen het steeds beter. Zij zijn het nieuwe cool. En laten we eerlijk zijn: deep down wil iedereen eerlijk en duurzaam geproduceerde spullen. Om zover te komen zullen we echter nog één gigantische drempel moeten nemen en dat is de drempel die ‘prijs’ heet. In de retail & shoppermarketing editie van FONK magazine 413 nemen we vast een voorschot op de goede afloop.
Wat we voor je in petto hebben
In de marketing van STëLZ maakt social hèt verschil
Het favoriete merk van Erwin Schieven: ‘Een merk moet een plek in iemands leven verdienen’
Hoe democratiseer je goed eten? Today is Greenday heeft het antwoord
Windowshopping: wat Nederland van Frankrijk kan leren
En ook
Het fundament van iconish bureaumerk DartDesign
Secrid is de april-nominatie bij Coolest Dutch Brands 2025
Female Agency Leader Christien van de Sande van Level, Level.
Koop FONK nu los in onze webshop
Geen abonnement? Koop FONK magazine 414 nu als los in onze webshop! Je kunt kiezen voor een digitaal exemplaar of voor print.
Niet zonder onze sponsors!
Deze editie is mede tot stand gekomen dankzij onze sponsors DDB Retail en Brand Creatives.