Jumbo zet in op verdere groei vega en vegan

01-10-2018 (14:53) - Marketing

Komende tijd breidt Jumbo haar vegetarische en vegan aanbod verder uit. De supermarktketen komt met onder meer een groot aantal nieuwe Veggie Chef producten, een uitgebreid veganschap in de winkels in Amsterdam ée tientallen nieuwe vegetarische recepturen vanuit de Jumbo Foodmarkt keukens


De uitbreiding van het aanbod past binnen de door Jumbo ingezette koers om klanten te stimuleren minder vaak vlees te eten: goed voor het milieu en de gezondheid. Eerder introduceerde Jumbo ook Veggie Maandag: een inspiratiebron met lekkere recepten om elke maandag vega(n) te eten.  “We hebben de afgelopen jaren steeds meer focus gelegd op het bieden van vegetarische alternatieven”, aldus Colette Cloosterman – van Eerd, CCO van Jumbo. “We willen onze klanten inspireren om vaker voor een vegetarisch alternatief te kiezen. We hebben als supermarkt een verantwoordelijkheid om de overgang naar een evenwichtiger en duurzamer eetpatroon te realiseren. Dat is goed voor de gezondheid en voor het milieu. Uiteraard willen we zelf ook het goede voorbeeld geven. Daarom breiden we vandaag – op Wereld Vegetarisme Dag – Veggie Maandag uit naar het hoofdkantoor. Zo stimuleren we - met een vega(n) lunchaanbod - onze eigen medewerkers om één dag per week geen vlees te eten.”


Meer vega(n) in het schap

In de komende weken worden twaalf nieuwe vegetarische en vegan producten toegevoegd aan Veggie Chef, waaronder vleesvervangers, brood- en toastsalades en snackbroodjes. Daarmee telt het in 2017 geïntroduceerde vegetarische en veganistische huismerk inmiddels zo’n 50 producten. Zo vinden klanten hot spicy falafel balletjes en chiliburgers in het schap en kunnen ze terecht op de broodafdeling voor een vegasauzijnenbroodje of spinaziegeitenkaasbroodje. Twee weken geleden introduceerde Jumbo al het grootste veganassortiment van Nederland bij de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Groningen. Vanaf 2019 worden meerdere winkels en Foodmarkten, te beginnen in Amsterdam, uitgerust met een apart veganschap met daarin zo’n 35 nieuwe houdbare, diepvries en koelverse producten. Klanten kunnen daar onder meer vleesvervangers, diverse yoghurts, verschillende pizza’s en ijssoorten vinden.

 

Bureaus

Media

Economisch