
Manutan versterkt Circulair Utrecht met focus op toegankelijke duurzaamheid
Manutan, Europees B2B-specialist met meer dan 200.000 producten voor iedere werkplek, heeft zich aangesloten bij het netwerk van Circulair Utrecht. Daarmee onderstreept het bedrijf zijn ambitie om circulair ondernemen toegankelijk te maken. Door kennis te delen en samen te werken aan initiatieven, wil Manutan bijdragen aan de circulaire ontwikkeling in de regio Utrecht.
Manutan, bekend om het brede assortiment en slimme digitale inkooptools, zet zich al langer in om duurzaamheid inzichtelijk en bereikbaar te maken voor haar klanten. Eerder ontwikkelde Manutan de Product Environmental Impact Score (PEIS), waarmee ze klanten inzicht biedt in de milieu-impact van producten.
Mark Lina, Business Developer Circular Economy bij Manutan, licht toe: "Onze focus is om de circulaire economie voor elk bedrijf toegankelijk te maken, niet alleen voor bedrijven die al met duurzaamheid bezig zijn, maar juist ook op bedrijven die misschien nog niet circulair denken, maar wel openstaan voor duurzame alternatieven."
Circulariteit toegankelijker
Manutan brengt concrete ervaring mee naar het netwerk van Circulair Utrecht. Het bedrijf investeert volop in zijn eigen circulaire bedrijfsmodel, met initiatieven zoals een groeiend aanbod aan refurbished kantoormeubilair, transparantie over het land van herkomst van producten en investeringen in een circulair kantoor van dochteronderneming Kruizinga.
Vanuit Circulair Utrecht vertelt Evelijn Hillebrand over de samenwerking: "Met Manutan verwelkomen we een sterke partner die laat zien dat circulair ondernemen hand in hand kan gaan met schaal en ambitie. Hun concrete aanpak en innovatieve tools, zoals de impactmeting van de producten op de Manutan site, maken circulariteit toegankelijk voor een brede groep bedrijven. Precies dat is waar Circulair Utrecht voor staat: samen leren, samen doen en samen opschalen."