
Kaliber steekt biermerk Swinckels in een nieuw jasje
Het biermerk Swinckels, van het familiebedrijf Royal Swinkels, introduceert een vernieuwde marketingstrategie en rebranding onder de noemer 'Met trots vernoemd'. De familienaam wordt benadrukt als symbool van kwaliteit en het everzwijn uit het familiewapen speelt een prominente rol. De merkuitstraling is in samenwerking met creatief bureau Kaliber ontwikkeld.
"Onze familienaam op het etiket is geen detail, maar een belofte. We verplichten onszelf altijd de beste kwaliteit te leveren, in alles wat we doen. Dat gevoel hebben we nu weten te vangen in 'Met trots vernoemd'", vertelt Romke Swinkels, Managing Director Swinkels Nederland.
De nieuwe look behoudt de herkenbare elementen zoals de merkkleuren en het everzwijn, die als boegbeeld van het merk dient. "Met de ruit op de packaging hebben we een distinctive brand asset toegevoegd die opvalt op het schap en helpt herkenbaar te blijven van verpakking tot horeca-uiting en reclame", aldus Sytse Kooistra, strategy director van Kaliber.
Bredere doelgroep
Met de innoverende merkstrategie wil Swinckels zijn marktpositie versterken en verbeteren. Het merk was eerst vooral te vinden in het exclusieve horecasegment, maar richt zich nu ook op een bredere doelgroep. De komende tijd zijn de nieuwe flessen en materialen te vinden bij horeca en slijteren waar Swinckels wordt verkocht. Het werk komt voort uit een langere samenwerking met Kaliber.
Credits:
Royal Swinkels: Amber van der Heijden, Loes van Aubel, Erik Soeteman, Romke Swinkels, Gijs Swinkels, Dennis van de Sande
Creatie, strategie en design: Kaliber
Fotografie: Peek Creative Studios
Gedragsonderzoek: SUE & The Alchemists