Klant komt na slechte ervaring niet meer terug

28-11-2006 (10:32) - Marketing

Van alle Nederlanders die weggaan als klant bij een bedrijf vanwege een slechte klantervaring, wil 30 procent geen zaken meer doen met dat bedrijf. Nooit meer, wat het bedrijf ook probeert. Dat blijkt uit onderzoek van RightNow Technologies onder 962 Nederlanders van zestien jaar en ouder. Terwijl veel bedrijven nieuwe klanten werven met marketing- en salesactiviteiten, verliezen ze ook veel klanten door slechte klantloyaliteitsprogramma's. Uit de onderzoeksresultaten van RightNow is af te leiden dat sommige bedrijven hierdoor structureel miljoenen euro's per jaar aan omzet mislopen. Een goede klantervaring is voor veel Nederlanders een belangrijke reden om loyaal te blijven aan een bedrijf. Van alle respondenten vindt maar liefst 82 procent een goede klantenservice erg belangrijk tot heel erg belangrijk om zaken te blijven doen met een bedrijf. 75 procent geeft aan een goede prijs erg tot heel erg belangrijk te vinden. De Nederlander lijkt daarmee kwaliteit boven prijs te stellen.

Bureaus

Media

Economisch